2024-05-24 13:13Nyheter

City Gross är på plats för OV Beachhandboll i Helsingborg

City Gross är på plats på Fria Bad i Helsingborg som stolt huvudsponsor till OV Helsingborg.

I morgon kickar turneringen OV Beachhandboll igång. En turnering som samlar skolklasser, företag, motionslag och föreningar under en vecka med ett gemensamt fokus på handboll. För sjunde året i rad är City Gross på plats på Fria Bad i Helsingborg.

- Som huvudpartner till OV Helsingborg vill vi självklart även engagera oss under beachhandbollen. Ett viktigt och inspirerande initiativ där många ungdomar och elitspelare från hela Sverige sammanstrålar genom idrotten, säger Sara Andersson, marknads & kommunikationsdirektör City Gross.

Just nu pågår de sista förberedelserna och inte mindre än 17 beachhandbollsplaner byggs upp och 1226 lag deltar i turneringen. I år pågår turneringen mellan 25 maj till 3 juni och hos City Gross kan deltagarna tävla om solglasögon och fina sommartröjor, de kan dessutom pausa i en sackosäck och passa på att ladda sin telefon. På restaurangen City Gross by the sea kan besökare äta gott.

- Vi ser fram emot härliga dagar på stranden och önskar alla tävlande lag lycka till, säger Sara Andersson.

Ämnen: Nyhet

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Vi erbjuder en färskvaruhall och storhandel under samma tak och alla våra butiker har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier. Vi har landets bredaste sortiment av livsmedel. Det är skånska familjeföretaget Bergendahls som äger City Gross. Hösten 2021 gick Axfood in som delägare och äger idag 9,9 %.

Rebecca Wictor
Rebecca Wictor