2019-11-26 08:24Nyheter

NINA DAMMAR AV FRIDA STAHRE I BEACH ROYALS

Cypern 2010. Det var då det. Nu teamar Frida Stahre och Nina Grawender upp igen när det drar ihop sig för den nya tävlingen och galan Beach Royals på fredag kväll.Cypern 2010. Det var då det. Nu teamar Frida Stahre och Nina Grawender upp igen när det drar ihop sig för den nya tävlingen och galan Beach Royals på fredag kväll.

Det var 10 år sedan Frida Stahre och Nina Grawender bestämde sig för att spela ihop.
Nu gör de det igen, om än högst tillfälligt.
– Vi har samma temperament. Det här ska bli kul, säger Nina inför Beach Royals på fredag kväll.

Beach Royals blir en annorlunda kväll.
Nu på fredag blir det tryck i Beach Center i Kviberg när åtta damlag och åtta herrlag gör upp i formatet ”Queen/King of the Court” – ett herre-på-täppan-upplägg där lag efter lag slås ut tills ett enda vinnarlag står kvar.

Det blir ett bra läge för 10-årsjubileum, till exempel.
Sedan ett par decennier är Frida Stahre en välkänd spelare och medlem i Göteborg Beachvolley Club.

För 10 år sedan bestämde hon sig för att satsa med Nina Grawender och de fick ett spännande år tillsammans som renderade i SM-silver och 2:a-plats i den svenska tourfinalen. Vid båda tillfällena var det Karin Lundqvist och hennes brasilianska partner Naiana som stod i vägen.

Det blev också en del internationella framgångar med bland annat en 5:e-plats på en Europatourtävling på Cypern. Då var Fridas man Fredrik Stahre lagets tränare, och vill det sig väl dyker han upp på Beach Royals också.

– Så kul! Gammal kärlek rostar aldrig. Det blir som en liten återförening det här även om Frida har varit borta från beachvolleyn ett tag. Men vi tar det här som en kul grej, berättar Nina Grawender.

Senaste tiden har vi sett Nina göra fina resultat med Sigrid Simonsson. GBC-duon vann först Nevza Beach Sweden och bara veckan efter följde de upp med en 9:e-plats på World Tour 1-star i Israel.

Så vad händer med ”Sigge”? Jo, hon kommer också till Beach Royals i en spännande skepnad – story to follow…

Nina har, som liksom Frida, varit i GBC:s verksamhet sedan tonåren. Båda är kända för göteborgspubliken. Därför blir Nina/Frida-konstellationen en extra krydda på Beach Royals – en galaliknande tävling som man kan ta både på allvar och samtidigt med en klackspark.

– Det här är en annorlunda kväll där man kan vara avslappnad och bara ha kul. Det ska bli fantastiskt roligt med ett nytt koncept som jag inte har varit med om tidigare, säger Nina.

Läs mer om Beach Royals här!

Om Beach Center

Beach Center erbjuder sommarkänsla året runt i en inspirerande miljö med palmer, solljus och sand mellan tårna. Anläggningen drivs av Ipanema Beach AB som ägs av Sveriges största klubb för beachvolley, Göteborg Beach Volley Club. Vi arrangerar tävlingar, träningsgrupper, företagsevent, kickoff och konferenser. Beach Center ligger i expansiva Kviberg i Östra Göteborg, granne med Prioritet Serneke Arena och Kviberg Park Hotell. Varje år har anläggningen över 230.000 besökare. www.beachcenter.se

Anders Nordahl
Marknadsansvarig