2024-01-22 12:05Nyheter

Lindahls rekommenderade experter i Who’s Who Legal 2024

Lindahls rekommenderade experter i Who’s Who Legal 2024Johanna Lindqvist och David Ackebo.

Årets upplaga av Who’s Who Legal Sweden har släppts, med flera av Lindahls advokater bland de rekommenderade rådgivarna. Nya namn på listan är bland annat David Ackebo, partner inom tvistlösning, och Johanna Lindqvist, counsel med fokus på fastighets- och miljörätt.

Who’s Who Legal (WWL) har funnits i över 25 år med syftet att underlätta research och köp av juridiska tjänster. Rankingen, som numera är en del av Lexology, bygger på rekommendationer från klienter och branschkollegor och identifierar ledande advokater inom olika områden och jurisdiktioner världen över.

I den svenska upplagan för 2024 är vi på Lindahl stolta över att flera av våra medarbetare rekommenderas som ledande nationella rådgivare inom sina respektive kompetensområden.

Omnämnda Lindahl-experter i Who’s Who Legal Sweden 2024:

David Ackebo (Arbitration)

Annika Andersson (Government Contracts)

Ottilia Boström (Labour, Employment & Immigration samt Labour, Employment & Benefits)

Cecilia Kindgren-Bengtsson (Labour, Employment & Immigration samt Labour, Employment & Benefits)

Johanna Lindqvist: Environment

Gunnar Mattsson (Life Sciences samt Life Sciences – Transactional)

Johan Norderyd (Intellectual Property samt Trademark)

Henrik Seeliger (Government Contracts)

Gabriel Svedberg (Data)

Mikael Wärnsby (Environment samt Environment & Climate Change)

Bakom WWL:s rapporter finns en researchprocess som bland annat omfattar 5 000 kvalitativa intervjuer med ledande experter årligen, samt mer än 250 000 tredjepartsrekommendationer.

Läs mer om Who’s Who Legal och se hela rankningen.

Om Advokatfirman Lindahl

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer, som med framtidsfokus, engagemang och en stark kultur hjälper klienter till framgångsrika affärer och medarbetare att nå sin fulla potential. Våra kontor finns i sex av landets största städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk av ledande advokatbyråer. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se

Laura Salander
Chief Marketing & Communications Officer