2023-11-15 09:53Nyheter

Natalie Bretz ny delägare på Lindahl som förstärker fastighets­verksamheten

Natalie Bretz ny delägare på LindahlNatalie Bretz ny delägare på Lindahl.

Advokatfirman Lindahl välkomnar Natalie Bretz som ny delägare den 1 januari 2024. Natalie har omfattande erfarenhet av fastighetstransaktioner, JV-projekt, fastighetsutveckling, forward funding samt entreprenad- och infrastrukturprojekt med både svensk och internationell anknytning.

Natalie Bretz har bland annat arbetat många år på Mannheimer Swartlings fastighetsavdelning och kommer närmast från annan advokatbyrå.

– Natalie är en mycket uppskattad rådgivare i branschen och besitter tung erfarenhet och kompetens på både transaktions- och entreprenadsidan. Hon är känd för att hitta lösningar i komplexa transaktioner och arbetar proaktivt nära klienterna, de kommersiella mäklarna och andra rådgivare, säger Monica Lagercrantz, Managing Partner på Lindahl i Stockholm.

– Jag ser verkligen fram emot att ansluta till Lindahls fastighetsverksamhet. Vi har ett utmanande men väldigt spännande transaktions- och projektår framför oss, säger Natalie Bretz.

– Lindahl har en av de största verksamhetsgrupperna i landet med inriktning mot fastighetsbranschen. Jag är mycket glad över att nu knyta Natalie till oss och ser fram emot att tillsammans med henne bygga vidare fastighetsverksamheten, säger Jan Berg, partner på Lindahl i Stockholm.

Om Advokatfirman Lindahl

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer, som med framtidsfokus, engagemang och en stark kultur hjälper klienter till framgångsrika affärer och medarbetare att nå sin fulla potential. Våra kontor finns i sex av landets största städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk av ledande advokatbyråer. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se

Laura Salander
Chief Marketing & Communications Officer