2024-01-11 08:23Nyheter

Lindahl inleder 2024 med två nya delägare

Hanna Lundqvist och Natalie Bretz, nya delägare på Lindahl

Advokatfirman Lindahl välkomnade två nya delägare den 1 januari; Hanna Lundqvist som är ny partner på Lindahl i Göteborg och Natalie Bretz som ansluter till fastighetsgruppen på Lindahls Stockholmskontor.

Hanna Lundqvist började på Lindahl 2015 och ingår i byråns grupp för offentlig upphandling. Många av hennes klienter finns inom kollektivtrafik- samt avfallssektorn och hon arbetar huvudsakligen i ärenden med anknytning till upphandlingsområdet, offentlighet och sekretess samt övrig offentlig rätt. Hanna ingår även i uppdrag som rör säkerhetsskydd och informationssäkerhet.

Så här säger hon om att nu kliva in i delägargruppen:

- Jag ser framför allt fram emot att få en ännu större möjlighet att bidra till att Lindahl fortsätter, och blir ännu bättre på, att vara en arbetsplats där såväl jurister som administrativ personal trivs och ges möjlighet att utvecklas. Om vi tycker det är roligt att gå till jobbet så kommer vi att vara ännu bättre rådgivare och därmed skapa ytterligare affärsnytta för våra klienter, säger Hanna Lundqvist.

- Det känns väldigt kul att få välkomna Hanna till delägargruppen. Hon är en mycket uppskattad kollega, ledare och rådgivare, som genom sitt kunnande och engagemang skapar stort värde både för våra klienter och internt på byrån, säger Emanuel Wallin, Managing Partner på Lindahl i Göteborg.

Den andra nya delägaren på Lindahl från årsskiftet är Natalie Bretz, erfaren expert inom fastighetsområdet som bland annat arbetat många år på Mannheimer Swartlings fastighetsavdelning och närmast kommer från annan advokatbyrå. Läs mer i det tidigare pressmeddelandet om Natalie

Om Advokatfirman Lindahl

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer, som med framtidsfokus, engagemang och en stark kultur hjälper klienter till framgångsrika affärer och medarbetare att nå sin fulla potential. Våra kontor finns i sex av landets största städer: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Dessutom är vi den enda svenska medlemmen i TerraLex, ett internationellt nätverk av ledande advokatbyråer. Mer information om Lindahl finns på lindahl.se

Laura Salander