2014-11-12 15:57Nyheter

Volontärbyråns Maria Alsander i TV4 Nyhetsmorgon - "man gör skillnad!"

Svenskarna superbra på ideellt arbete, se inslaget här >>

Att engagera sig ideellt är ett ett sätt att utöva sitt intresse, att vara i gemenskap och ha roligt med andra, och också påverka sin egen och andras situation – man gör skillnad, sa Volontärbyråns verksamhetsledare Maria Alsander i TV4 Nyhetsmorgon i morse klockan 8.15 idag den 12 november.

Volontärbyrån fick snabb respons på inslaget, redan första timmen ökade antalet besökare med hela 600 procent. Se inslaget här >>

Om Volontärbyrån

Volontärbyrån hjälper människor och ideella organisationer att hitta varandra. Vi driver en förmedling av ideella uppdrag samt utbildar och stödjer föreningar i frågor om ideellt engagemang. Volontärbyrån bildades 2002 och har sedan dess varit ett stöd till föreningslivet i Sverige. Volontärbyrån är en ideell verksamhet inom Forum – Idéburna organisationer med social inriktning. Forum arbetar för att civilsamhället ska kunna verka för ett bättre samhälle. Hitta volontäruppdrag eller sök volontärer på www.volontarbyran.org

Anna Snell