2019-06-27 08:05Pressmeddelande

PRESSINBJUDAN: Kockdueller i Almedalen

Kockduell i Almedalen 2018. Foto: VisitaKockduell i Almedalen 2018. Foto: Visita

Ledande politiker gör upp i dueller kring politik och mat när Visita bjuder in till Kockdueller under Almedalen. Media är välkomna att följa duellerna på plats eller via Facebook.

Under årets Almedalen kommer Visita arrangera sex Kockdueller mellan statsråd och ledande politiker från olika partier. Kampen står dels mellan partiernas politik för besöksnäringen men också kring vem av duellanterna som lagar bäst mat. Temat för duellerna är företagens regelkrångel och hur det ska bli enklare att driva företag inom besöksnäringen. Samtliga dueller sker på Värdshuset Lindgården och media är välkomna att följa duellerna på plats eller via Visitas Facebooksida.

Tisdag 2/7
11:00-11:35
Benjamin Dousa (M), muf vs Evelina Reuterfors (C), cuf

11:45- 12:30
Anna Ekström (S), utbildningsminister vs Lars Hjälmered (M), ordförande näringsutskottet

13:15-14:00
Anna Johansson (S), ordförande arbetsmarknadsutskottet vs Sten Bergheden (M), trafikutskottet

Onsdag 3/7
10:15- 11:00
Lorentz Tovatt (MP), ledamot näringsutskottet vs Camilla Brodin (KD) ledamot näringsutskottet

11:30- 12:15
Emil Källström (C), finansutskottet vs Mattias Bäckström Johansson (SD), näringsutskottet

13:15-14:00
Jennie Nilsson (S), landsbygdsminister vs Helena Lindahl (C), näringsutskottet

Plats: Värdshuset Lindgården, Strandgatan 26, Visby

Om Visita

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar drygt 5 000 medlemsföretag med över 7 000 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spa-anläggningar, turistbyråer och skidanläggningar. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva för besöksnäringen viktiga frågor.

Dan Jormvik
Dan Jormvik