2019-12-04 15:40Pressmeddelande

De blev Årets unga branschstjärna

Bahar Singh Deogun, platschef STF Gärdet, och Niklas Waclaw, restaurangchef och sommelier Restaurang Galleriet, vann Årets unga branschstjärna.Bahar Singh Deogun, platschef STF Gärdet, och Niklas Waclaw, restaurangchef och sommelier Restaurang Galleriet, vann Årets unga branschstjärna.

Bahar Singh Deogun, platschef STF Gärdet, och Niklas Waclaw, restaurangchef och sommelier Restaurang Galleriet, fick utmärkelsen Årets unga branschstjärna. Priset på 50 000 kronor ska användas för kompetensutveckling.

Visita Stockholms årliga pris, Årets unga branschstjärna, som ges till två proffsiga talanger inom besöksnäringen delades ut under onsdagen. Juryn som består av representanter från besöksnäringen och Visita motiverade priserna.

Bahar Singh Deogun, platschef STF Gärdet
”Trots sin unga ålder har Bahar hunnit med att prova på flera olika roller inom Hotell och restaurang, både i ledande positioner som i supporterroller. Bahar beskrivs av sina medarbetare och chefer som en ledare som lever som hon lär och föregår med gott exempel. Genom tydlig kommunikation och en coachande attityd är hon motiverande och inspirerande ledare som drivs av att se andra växa.”

Niklas Waclaw, restaurangchef och sommelier Restaurang Galleriet
”För sin vilja och drivkraft att tillsammans med sitt team alltid fokusera på att driva verksamheten framåt och samtidigt ha roligt. Niklas har ett genuint intresse för drycker där han brygger eget öl samt skördar egen frukt och bör för att ta fram nya alkoholfria alternativ.”

Syftet med priset är att uppmärksamma unga personer som fått en ledande befattning och bidrar till att utveckla sin arbetsplats. Priset är på 50 000 kronor vardera som ska användas för kompetensutveckling.

Om Visita

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar drygt 5 000 medlemsföretag med över 7 000 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spa-anläggningar, turistbyråer och skidanläggningar. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva för besöksnäringen viktiga frågor.