2023-03-03 11:00Nyheter

Tio skolor klara för finalen i Kockduellen

Följande tio skolor är klara för final den 30 mars i Sveriges största matlagningstävling för högstadieelever:
Noblaskolan Boden
Internationella Engelska Skolan, Hässleholm
Järvenskolan, Katrineholm
Ljungsbro skola, Linköping
Kungshögsskolan, Ljungby
Hertsöskolan, Luleå
Bilingual Montessori School of Lund
Korsavadsskolan, Simrishamn
Ramnerödsskolan, Uddevalla
Geneskolan, Örnsköldsvik

Kockduellen är Sveriges största matlagningstävling för högstadieelever. I år är det åttonde året i rad som tävlingen genomförs och över 6000 högstadieelever i hela Sverige har tävlat på sina hem- och konsumentkunskapslektioner. Kockduellen är ett samarbete mellan Visita och skolorna för att öka intresset för en karriär inom besöksnäringen.

Finalen genomförs den 30 mars på Restaurangakademin i Stockholm.

Om Visita

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar nästan 6 000 medlemsföretag med över 8 500 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spa-anläggningar, turistbyråer och skidanläggningar. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva för besöksnäringen viktiga frågor.