2020-04-16 14:24Nyheter

Pressinbjudan

Fredagen den 17 april besöker riksdagsledamoten Sofia Westergren (M) Villa Maritime på Marstrand. Syftet med besöket att ge en bild av läget inom besöksnäringen som är väldigt allvarligt till följd av coronakrisen. Media är välkomna under besöket.

Visita bjuder in politiker från hela västra Sverige att besöka hotell- och restaurangföretagare i sina respektive hemkommuner. Mötet äger rum på Villa Maritime klockan 12:30 och beräknas pågå en timme.

Med i mötet är Sofia Westergren (M), bland annat är suppleant i finansutskottet samt Nils Carlson, vd på Villa Maritime på Marstrand.

Tid: Fredagen den 17 april klockan 12:30

Plats: Villa Maritime, Hamngatan 35, 442 67 MARSTRAND

Kontaktperson: Johanna Schub, kommunikationsansvarig för Visita Västra

Telefon: 031 – 62 94 66

Mejl: johanna.schub@visita.se

Media är varmt välkomna

Om Visita

Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar cirka 5 400 medlemsföretag med över 7 800 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spa-anläggningar, turistbyråer och skidanläggningar. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva för besöksnäringen viktiga frågor.