2021-11-16 13:38Nyheter

Roslagsblommans julklappsinsamling på Norrtälje Turistbyrå

Roslagsblommans julRoslagsblommans jul

Det blir en julklappsinsamling på Norrtälje turistbyrå även i år.

Onsdagen den 1 december går startskottet för Roslagsblommans årliga insamling för barn och unga i Norrtälje kommun. Insamlingen pågår fram till den 11 december.

Roslagsblomman är en ideell förening som stödjer barn och ungdomar i ekonomiskt utsatta familjer i Norrtälje kommun, med bidrag till terminsvisa aktiviteter. Varje år anordnar föreningen en insamling där privatpersoner och företag kan bidra med julklappar till kommunens unga.

– Julklappsinsamlingen är en fantastisk möjlighet att göra skillnad och ge barn och unga i kommunen en fin jul. Förutom de barn som Roslagsblomman stöttar, så delas klapparna också ut till Kvinnojouren Snäckan och kyrkor i kommunen, säger Marie Sandström, Roslagsblomman.

Julklappssäcken kommer att finnas på turistbyrån fram till den 11 december och den som vill bidra med en nyinköpt klapp (värde 50-100 kr) är varmt välkommen. Sätt gärna en lapp på klappen och skriv om den passar en tjej eller kille samt lämplig ålder.

En välkommen julklapp till Roslagsblommans ungdomar är det lokala presentkortet Norrtäljekortet. Kortet gäller på både fik och butiker i Norrtälje och finns att köpa på Turistbyrån. Här finns också Roslagsblommans pin där alla intäkter går till verksamheten.

Roslagsblommans dockhus
I samband med julklappsinsamlingen finns också möjlighet att buda på Roslagsblommans dockhus, som fram till den 20 december står på Turistbyrån. Dockhuset har tidigare år funnits på ICA Flygfyren och både företag och privatpersoner har möjlighet att lägga ett bud. Pengarna går oavkortat till Roslagsblommans arbete för barn och unga i kommunen.

För den som vill skänka ytterligare bidrag till Roslagsblommans verksamhet finns möjlighet via Swish, bankgiro eller faktura.

Swishnr: 123 155 3874
Bankgiro:  170-4220

Läs mer om Roslagsblommans arbete på: www.roslagsblomman.se

För mer info
Marie Sandström, Roslagsblomman

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.