2023-01-04 13:15Pressmeddelande

Lars Gezelius ersätter när Gabriela Bosnjakovic är föräldraledig

Gabriela Bosnjakovic och Lars GezeliusSnart går Gabriela Bosnjakovic, kommunstyrelsens ordförande i Vara kommun på föräldraledighet. Under föräldraledigheten erätter Lars Gezelius henne.

I början av januari går Gabriela Bosnjakovic, kommunstyrelsens ordförande i Vara kommun, på sin andra föräldraledighet. Precis som förra gången ersätter partikamraten Lars Gezelius henne.

– Det känns tryggt att under min föräldraledighet lämna över till Lars. Uppdraget är ett oerhört spännande och ansvarsfullt. Under 2023 kommer mycket att hända i vår kommun och vi fortsätter att utveckla vår service till alla våra invånare och företag. Samtidigt står vi inför stora utmaningar på grund av ett tufft omvärldsläge, både i Sverige och i övriga världen, säger Gabriela Bosnjakovic och skickar ett varmt lycka till Lars Gezelius.

Det är andra gången som Lars Gezelius tar sig an uppdraget.

–  Jag ser vilka stora utmaningar kommunen står inför men ser samtidigt fram emot att vikariera som kommunstyrelsens ordförande, säger han.

Gabriela Bosnjakovic kommer att vara föräldraledig i närmare ett år.

Ämnen: Kommunen

Om Vara kommun

Hos oss är landskapet platt och vidderna stora, men det är inte bara naturen som ger oss möjlighet att se långt. Vi har en tradition av att arbeta långsiktigt och att vidga vyerna. Vara kommun har cirka 1 300 anställda, vilket gör oss till den största enskilda arbetsgivaren i vår kommun. Vi arbetar utifrån vår vision Vara vågar - I Vara finns det goda livet, hos oss är alla välkomna, här ser vi lite längre. Vi bygger för framtiden.

Maria Joelsson
Maria Joelsson