2023-11-20 12:34Press release

Matkailu-uutisia United Spirit Nordicilta

Romantiikkaa Omanissa

Marraskuu on taas täällä, ja ilma on harmaa, kylmä, kostea ja pimeä. On siis täydellinen aika paeta auringon lämpöön lomailemaan ja virittäytymään valoisaan joulutunnelmaan.

Meillä on taas hyviä uutisia kohteistamme ja lisää ideoita matkoille. Tässä tiedotteessa esittelemme kiehtovia paikkoja ja elämyksiä, jotka varmasti kiinnostavat matkasta haaveilevia asiakkaitasi.

Aloitamme ihanalla häämatkakohteella, joka on ehkä hieman yllättävästi Oman. Se on täydellinen yhdistelmä seikkailua ja romantiikkaa. Sen jälkeen esittelemme uuden hyvinvointiristeilyn, jota VIVA Cruises tarjoaa kaikille rentoutumista ja hemmottelua kaipaaville.

Myös Saudi-Arabiassa on luvassa kiinnostavia elämyksiä, kun Riyadh Season on alkanut. Emiraatti on täynnä vaikuttavia kohteita ja kokemuksia, jotka sopivat monenlaisille matkaajille. Lopuksi sukellamme Karibian historiaan. Tutustumme Saint-Martinin suolaiseen historiaan ja kerromme saaren tärkeästä kulttuuriperinnöstä. Lue ja inspiroidu!

Romantiikkaa Omanissa

Kun mietinnässä on ihana häämatkakohde, Oman ei tule välttämättä ensimmäisenä mieleen. Mutta kannattaa miettiä.

Oman on nimittäin täydellinen sekoitus seikkailua ja romantiikkaa.

Perillä odottaa lukuisia unohtumattomia elämyksiä, joista voi räätälöidä yksilöllisen häämatkan tai seurustelukumppaneiden unelmaloman.

Miltä kuulostaisi tähtitaivaan alle aavikolle katettu yksityinen illallinen, jossa saa nauttia perinteisiä omanilaisia ruokia?

Entäpä mielenkiintoinen Dhow cruising, joka yhdistelee luonto- ja kulttuurielämyksiä vesillä?

Dhow Cruising auringonlaskun aikaan on kuin kohtaus Julia Robertsin elokuvasta.

Muita kokemisen arvoisia elämyksiä ovat:

• Retket merelle
  • Snorklaus, sukellus, valashaiden bongaus (sesonkiaikana) ja delfiinien katselu
  • Vierailu Daymaniat-saarilla
  • Vaellus ja yöpyminen aavikolla tai vuorilla – Omanista löytyy lukuisia paikkoja, joissa ovi leiriytyä

Kulttuurin ja luonnonystäville puolestaan sopivat esimerkiksi päiväretki Unescon maailmanperintökohteeseen sekä Omanin historiasta kertova museo Bait Al Ghasham Masqatin naapurissa.

Masqat itsessään on näkemisen arvoinen: Kiinnostavia elämyksiä ovat esimerkiksi ooppera sekä opastettu Muscat by Night -kierros.

Oman tarjoaa jokaiselle jotakin. Mitä rakastavaiset haluavatkaan tehdä ja kokea lomallaan, luvassa on takuuvarmasti unohtumaton, ainutlaatuinen ja romanttinen matka.

Koe Oman

VIVA Cruises tarjoaa hyvinvointia vesillä

Oletko kuullut yksilöllisistä wellness-risteilyistä, joita VIVA Cruises tarjoaa?

Kyseessä on vertaansa vailla oleva matkustusmuoto kaikille, jotka haluavat irrottautua arjen kiireistä ja hälinästä mutta samalla jatkaa terveellisiä elämäntapoja – ja palata entistä energisempinä ja rentoutuneempina takaisin kotiin.

VIVAn uusimpiin luksusaluksiin kuuluva VIVA One matkaa pitkin Reiniä ja tarjoaa all-inclusive -ruoka- ja juomapaketin.

Ainutlaatuinen hyvinvointimenu sisältää muun muassa vastapuristettuja mehuja, smoothieitä ja bowleja, joten sielunruoan lisäksi luvassa on suuri annos vitamiineja ja mineraaleja.

Halutessasi voit valita myös erityisiä vähähiilihydraattisia annoksia, jotka perustuvat kevyisiin ja hyvinvointia tuottaviin raaka-aineksiin. Ja kirsikkana terveellisen kakun päällä – laivan spa-alueella voi nauttia eri hieronnoista ja hoidoista ammattilaisten käsittelyssä.

Kirjoita meille, jos haluat tietää, mitä muita upeita risteilyitä VIVA Cruises tarjoaa.

Ja jos olet kiinnostunut yksilöllisistä lehdistömatkoista, Lotte Laugesen kertoo niistä mielellään lisää.

Saudi-Arabia

Riyadh Season alkoi lauantaina 28.lokakuuta, joten Saudi-Arabian syystalvi on täynnä lukuisia elämyksiä.

Ridyadh Season polkaistiin käyntiin näyttävässä tapahtumassa Boulevard Riyadh Cityssä. Ohjelmassa oli muun muassa raskaansarjan nyrkkeilyottelu, joka näytettiin myös suorana lähetyksenä maailmanlaajuisesti ja on yksi vuoden erityisimmistä tapahtumista Saudi-Arabiassa.

Tapahtumapaikka itsessään on vaikuttava. Vain 60 päivässä rakennettu Boulevard Riyadh City on kooltaan 200 000 neliömetriä, ja sinne mahtuu jopa 40 000 ihmistä.

Boulevard City on varmasti tämän vuoden Riyadh Seasonin suosituin tapahtumapaikka. Alueella on esimerkiksi Barbie-maa ja Disney-linna. Disneyn 100-vuotisjuhlan kunniaksi luvassa on myös Disney-hahmoihin ja tarinoihin perustuvia esityksiä.

Teknologiasta kiinnostuneiden kannattaa suunnata Boulevard Cityn  Hype Houseen, joka on kuin tekoälyn Mekka.

Lisäksi alueelta löytyy upea suihkulähde, jollaista et ole todennäköisesti ennen nähnyt. Kannattaa vierailla myös Cristiano Ronaldolle omistetussa jalkapallomuseossa, kissoille suunnatussa kahvilassa sekä Mike Tysonin kanssa yhteistyössä perustetulla nyrkkeilyklubilla. Klubi on maan ensimmäinen ”striking gym”, joka kehittää ja kouluttaa lajista kiinnostuneita.

Riyadh Season jatkuu läpi talven, ja siitä voi nauttia yhteensä 11 alueella eri puolilla kaupunkia. Sesonki näkyy myös esimerkiksi foodtruck-markkinoilla, eläintarhassa ja muissa kaupungin kohteissa. Katso videolta, mitä kaikkea on luvassa.

Sesonkitapahtumien lisäksi Riadissa voi kokea paljon muutakin:

Ostoksille erinomainen paikka on ikoninen Sky Bridge Kingdom Tower in Riyadh, jossa sijaitsee

Al-Mamlaka shopping Mall sekä Riadin Four Season -hotelli. Rakennuksen 77. kerroksessa on maailman korkeimmalla sijaitseva moskeija, ja tornin huipulta on henkeäsalpaava näkymä. Kellarikerroksesta puolestaan löytyy food court, joten perhe voi viettää alueella vaikka koko päivän.

Ja sitten kun jättimäiset ja futuristiset paikat alkavat hengästyttämään, kannattaa lähteä historialliseen Diriyahiin, jossa sijaitsee Unescon maailmanperintökohde Al Turaif. Paikka on vain 15 minuutin matkan päässä Riadista.

Upea elämys on myös aavikkosafari punaisesta hiekastaan tunnetulla Dahnan aavikolla,

josta avautuvat ainutlaatuisen kauniit maisemat. Retki sisältää hiekkasurffausta

auringonlaskun aikaan sekä vauhdikkaan Soft Dune Bashing -seikkailun, eli 4x4-ajoa hiekalla kokeneen kuljettajan kanssa. Päivä päättyy piknikiin, jossa saa nauttia perinteistä saudilaista ruokaa. Kaiken kaikkiaan Riyadh Red Dunes Safari on unohtumaton kokemus.

Saint-Martinin suolainen historia

Auringosta ja kulttuurista saa nauttia myös upeilla Karibian saarilla. Karibian historiaan kuuluvat niin siirtomaa-aika kuin merirosvolegendat – taistelu kullasta ja mineraaleista. Onko Saint-Martin sinulle vielä tuttu?

Karibian Saint-Martinin historia ulottuu eurooppalaisten suurvaltojen siirtomaa-aikaa pidemmälle ja syvemmälle. Saaren alkuperäiskansa Arawakit kutsui saarta nimellä "Soualiga", joka tarkoittaa suolan maata.

1500-luvulla alue oli täynnä merirosvoja ja merenkulkijoita – useat kansakunnat olivat kiinnostuneita maan suolavarannoista. Ensimmäiset valloittajat alueella olivat hollantilaiset, jotka löysivät Great Bayn suola-altaan. Kun ensimmäiset hollantilaiset perheet asettuivat saarelle, Saint-Martinin suolatalous sai alkunsa.

Suolan kasvatuspaikkoja olivat saaren Ranskan puoli, eli Grand Case, Chevrise ja Quarter d’Orléans. Suolaa vietiin niin Ranskaan, Kanadaan, Yhdysvaltoihin kuin muualle Karibialle, ja se oli haluttu hyödyke esimerkiksi turskan ja lihan säilöntään.

Sadonkorjuu oli kovaa työtä, johon osallistui orjia, vapaita kansalaisia, lapsia ja vanhuksia. Suolaa tuotettiin Saint-Martinilla 1960-luvulle asti.

Kun saaren pääkaupunki Phillipsburg on kasvanut, osia Great Bay Pondista on täytetty ja altaan päälle on rakennettu.

Historiasta muistuttavat kuitenkin teiden ja rakennelmien nimet, kuten Pondfill road ja Salt-Pickers Monument. Pienempiä suola-altaita löytyy vielä Grand Casesta, esimerkiksi läheltä L’Esperancen lentokenttää.

Lisäksi Grand Casessa on edelleen esillä tuotannossa käytetty alkuperäinen suolapuristin, jota vastapäätä on hieno ranskalainen, puristimesta nimensä saanut ravintola Le Pressoir.

Jos kaipaat inspiraatiota, matkavinkkejä tai hyviä matkatarinoita, ota ihmeessä yhteyttä Lotteen. Hän vastaa kohteidemme puolesta tiedusteluihin, lähettää kuvia matkakohteista ja antaa mielellään lisätietoa matka-artikkeleiden valmisteluun.

About United Spirit Nordic

United Spirit Nordic on riippumaton matkailualan myynti-, markkinointi- ja PR-yritys. Pääkonttorimme sijaitsee Kööpenhaminassa, Tanskassa. Palvelumme kattavat Skandinavian ja Suomen sekä Baltian maat. Innovatiivisuus, toiminnallisuus, tavoitteellisuus ja johdonmukaisuus kuvaavat United Spirit Nordicin toimintaa, kuten myös käytännönläheisyys ja ystävällisyys. Sekä meidän että yhteistyökumppaneidemme tavoitteena on pitkän tähtäimen menestys. Olemme pieni tiimi, mutta laajan kokemuksemme avulla toteutamme menestyksekkäitä kampanjoita ammattitaitoisesti. Tarjoamme luotettavuutta, työmoraalia, jatkuvuutta ja motivaatiota.

Lotte Kühn Laugesen
PR Executive