2019-11-04 09:00Pressmeddelande

Star Clippers nya katalog 2019-2021

Royal ClipperRoyal Clipper

I tider där vår framtids miljötänk är en del av vår vardag, vad kan inte vara mer rätt än att boka en kryssning med Star Clippers fantastiska skepp med många olika förslag på upplevelser. Från den fantastiska känslan av tystnad och lugn som havet ger när man glider fram med de bekväma skeppen till att lägga till i en hamn och upptäcka destinationer som man aldrig trodde man skulle få uppleva.

Företagets grundare, Mikael Krafft som startade verksamheten för mer än 30 år sedan har välkomnat både noviser som trogna Star Clippers gäster under många år och har alltid varit lyhörd till sina gästers önskemål. Detta för att kunna utveckla Star Clippers produkten till vad det är i dag, en drömprodukt med gästens välbefinnande i fokus med hjälp av sitt vältrimmade team ombord sina skepp.

Star Clippers tre segelfartyg; Star Flyer, Star Clipper och Royal Clipper har kryssningar till de mest natursköna hamnar i Medelhavet, Karibien och Asien med olika längder på sina kryssningar samt val av aktiviteter, både för den som vill ta det lugnt samt för den mer äventyrssugna.

Några nyheter att uppmärksamma

ASIEN

En nyhet för 2020 är att vi seglar mellan Singapore, Malaysia och Ko Samui (även kallad Kokosnötsön) Thailand under maj till oktober. En avkopplande seglats med möjlighet till fantastisk snorkling i Pulau Tenggol samt besök på Marine Park i Pulau Tioman.

2 Mai 2020, 7 nätters kryssning med Star Clipper Koh Samui till Singapore, från € 1 810 per person i delad dubbelhytt.

Under våren och hösten 2020 kan man mönstra på en 11 nätters  kryssning mellan Singapore och Kota Kinabalu, Malaysia, där man bland annat får vara med att upptäcka den fantastiska faunan i Borneo samt besöka nationalparken i Miri.

22 September 2020, 11 nätters kryssning med Star Clipper Kota Kinabalu till Singapore, från € 2 845 per person i delad dubbelhytt.

I april lanserar vi en 10 nätters  rundturs kryssning från Ko Samui, Thailand med stopp bland annat i Ko Pha Ngan,  Ko Wua Ta Lap, där man kan besöka nationalparken Ko Mae Ko, Pattaya, och Koh Rong, Kambodja.  Under stoppet i Kambodja har man möjlighet att besöka det fantastiska templet i Ankor Vat som finns på Unescos världsarvslista.

22 april 2020, 10 nätters kryssning med Star Clipper Koh Samui rundtur, från € 2 585 per person i delad dubbelhytt.

MEDELHAVET

Med över 4000 års historia och pittoreska små byar med ett färgsprakande landskap så behöver vi inte övertyga att västra Europa är något utöver det vanliga.

Nytt för nästa år är en 11 nätters kryssning mellan Rom och Venedig (Italien) med stopp bland annat på Korfu (Grekland), Kotor (Montenegro) och Dubrovnik & Vis (Kroatien). Med möjlighet att både besöka Capri och för att inte glömma ruinstaden Pompeji. En perfekt kombination av historia och njutning av de små idylliska byarna man besöker.

13 juni 2020, 11 nätters kryssning med Royal Clipper Rom till Venedig, från € 3 275 per person i delad dubbelhytt.

ATLANTEN

Att krossa Atlanten med segelfartyg är nog mångas dröm och under hösten har man i kanal 5 fått hänga med ett gäng med svenska kändisar som fått uppleva just det – och Star Clippers erbjuder sina gäster att få göra denna seglats men på ett betydligt bekvämare sätt under en 15/16 dagars segling. Avresa under april och oktober-november från Las Palmas med sluthamn i St. Marteen eller Lissabon - Barbados.

22 oktober 2020, 16 nätters kryssning med Royal Clipper Lissabon till Barbados, från € 2 095 per person i delad dubbelhytt.

KARIBIEN

Värt att nämna för oss nordbor är en 7 dagars Treasure Island rundturs kryssning från St Maarten där man besöker de små karibiska öarna Anguilla, Tortola, Beef Island, Norman Island, St. Kitts och St. Bart - den ö som tillhörde Sverige mellan 1784-1878 och har en huvudstad som heter Gustavia!

5 december 2020, 7 nätters kryssning med Star Flyer till Treasure Islands, från € 1 685 per person i delad dubbelhytt.

Detta är bara smakprov på seglingarna under 2020 så ta gärna en titt i katalogen för att få en fullständig översikt av utbudet.

Alla priser är exklusive hamnavgifter och flyg till och från kryssningen.

För bokning kontakta er resebyrå eller Star Clippers på info.monaco@starclippers.com, tel. +377  97978400www.starclippers.com

Om Star Clippers

Star Clippers driver tre av världens största segelfartyg och har ytterligare ett under byggnad. Fartygen kan ligga för ankar i mindre bukter och besöker ofta hamnar där de större kryssningsfartygen inte kan lägga till och erbjuder gästerna bekvämligheter och en atmosfär som på en privat yacht.

Hög service tillhandahålls av en uppmärksam besättning och alla tre fartygen har rymliga teakdäck, pooler, en informell restaurang, en välkomnade Tropical Bar på däck och en gemytlig Piano Bar. Fartygen är tillräckligt stora för att erbjuda ett förstklassigt boende och utmärkt mat.

De två mindre fartygen, Star Flyer och Star Clipper, tar vardera 170 gäster och har en besättning på
 74, medan Royal Clipper tar 227 passagerare och har en besättning på 106.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic har som representationskontor mål att inspirera människor att resa. Genom PR, försäljningsaktiviteter och marknadsföring hjälper vi globala varumärken inom t.ex. turism, hotell, livsstil och luftfart att uppnå sina mål. Genom pro-aktiva tillvägagångssätt, baserat på år av praktisk erfarenhet, lyfter vi fram kundernas fördelar, stärker deras rykte och förbättrar deras försäljning. Den nordiska resebranschen är vår specialitet. Vi skapar förbindelser mellan våra kunder och den nordiska resebranschen, resemedier och influencer. Vårt huvudkontor finns i Köpenhamn, Norden är vårt hem och världen är vår lekplats.

Christine Engen
CEO & Creative Director