2013-11-18 23:15Pressemelding

United Spirit Nordic & Spirit Company ønsker Star Clippers velkommen i famillien

null

Disse skipene var de første Clippers, som var blitt bygget siden 1910, og det var starten på en ny, gylden tidsepoke for sejlskip.

I 2000 fikk Krafft bygget et tredje skip, Royal Clipper, som var et 400' lang, mastet og full-square-rigget skip med 42 seil – det største seilskip av sin art, som er bygget i verden.

De tre skip i Star Clippers-flåten er moderne, hight tech, og utgjør en genskapelse af de klassiske Clipper-seilskipene som dominerte verdenshavene i det 19. århundre. Passasjerene tilbys i dag behagelige, fullt bemandede seilturer på et tradisjonelt Clipper-skip, bygget med en kompromissløs yacht- følelse og med luksuriøse omgivelser, som om det var en privat yacht.

For første gang kan cruise passasjerer nyte romantikken, et seilskip kan tilby, ombord på et rigtig ’tall ship’ i en avslappet atmosfære, med et høit servicenivå og med all den velvære som besetningen kan tilby.

Alle tre skip har teaktre-dekk, swimming pool, uformell dining, en avslappet Tropical-bar på dekk og avdempet piano-bar. De er store nok til å kunne tilby første-klasses overnattning og restaurant – og samtidig små nok til at kunne gå inn i de mindre, intime havner, uberørt av de store cruiseskipene.

De to mindre skipene, Star Flyer og Star Clipper, kan hver ta 170 passasjerer og har en besetning på 74 mann, mens Royal Clipper tar 227 passasjerer og har et mannskap på 106.

"Vi er stolte af at kunne ønske Star Clipper velkommen til United Spirit Nordic & Spirit Company, og gleder oss til å arbeide med et fantastisk og unikt produkt innen cruiseopplevelser" sier Christine Engen, daglig leder for United Spirit Nordic & Spirit Company.

Reiserutene strekker seg over tre, fire, fem, seks, syv, ni,10 henholdsvis 11 netter og omfatter seilturer både i den østlige og i den vestlige delen av Middelhavet såvel som det Baltiske område og Skandinavia, Central Amerika, Cuba og Karibia med trans-atlantisk seiloverfarter i begynnelsen henholdsvis i avslutningen av hver sesong. De tilbyr dessuden også turer av lenger varighet, opp til 28 dager.

Star Clippers driver tre af verdens største og højeste sejlskibe. De kan besøge uberørt havne som ikke kan nås af større krydstogtskibe og tilbyder passagererne aktiviteter, faciliteter og atmosfæren af en privat yacht, der gør Star Clippers til en af de førende specialkrydstogtskibe. Skibene sejler denne sæsongen i hele Caribien, Middelhavet, Østersøen og Costa Rica.

United Spirit Nordic er et uavhengig salgs-og marketing og pr selskap baseret i København som tilbyr tjenester i Skandinavia, Finland og Østersjøen og gjennem søsterorganisasjoner også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og vennlige i vår tilgang. Vi arbeider med foretrukne partnere med en langsiktet suksessrate. Med andre ord, arbejder vi som et lite selskap men med enestående erfaring og evnen til at utføre en sterk kampagne og arbeider på en profesjonell måte. Vi tilbyr integritet, hårdt arbeide, pålitelighet, kontinuitet og motivation. For mere informasjon www.unitedspiritnordic.com

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uavhengig salgs-, marketing- og PR-byrå med hovedkontor i København, og vi tilbyr tjenester i Skandinavia, Finland og Baltikum. Innovative, pragmatiske, resultatorientert, konsekvente Vi møter markedet på en praktiskt og vennlig måte. Vi arbeider med partners som ser langsiktig suksess som et mål. Med andre ord, så arbejder vi som et lite team, men med stor erfarenhet til å gjennomføre slagkraftige kampanjer på et proffesjonellt sett. Vi garanterer integritet, pålitlighet, kontinuitet og motivation.

Christine Engen
CEO & Creative Director