2021-04-06 06:57Pressemelding

Rotterdam Tourism Board & Convention Bureau satser på Skandinavia igjen

United Spirit Nordic (USN), med hovedkontor i København, skal være med på å markedsføre Rotterdam Tourism Board & Convention Bureau, som vil satse på det skandinaviske markedet nå på våren 2021, etter noen års fravær.

Eveline van der Pluijm, Marknads chef för Rotterdam Tourism Board & Convention Bureau

Eveline van der Pluijm, markedssjef for Rotterdam Tourism Board & Convention Bureau, sier: “Vi ser en hittil ukjent etterspørsel etter byer som er fulle av design, har mange grønne områder og tilbyr bærekraftige reiseforbindelser. Det skandinaviske markedet er av stor interesse for oss fordi det er store likheter i kultur og smak. Byen vår tilbyr den slags kvalitet og moderne atmosfære med en holdbarhetsinnstilling som den skandinaviske reisende setter pris på. Og samtidig er vi et overraskende atypisk reisemål til å være i Nederland. Å gi besøkende følelsen av nye opplevelser og at de virkelig har vært i utlandet, selv om de ikke har reist så langt hjemmefra.”

ROTTERDAM MAKES IT HAPPEN

Rotterdam - en ung dynamisk verdensby der det alltid er noe som skjer. Internasjonalt kjent for sin innovative drivkraft og upolerte sjarm. Europas første skyskraper, Det hvite hus, ble bygget her, og på 1930-tallet var det store planer om å gjøre om hele byen. Så kom andre verdenskrig og i mai 1940 bombet tyskerne sentrale Rotterdam. Dette betydde at de innovative byplanleggerne måtte starte på nytt, helt fra bunnen av. Og de har fortsatt med det.

Med ordene "ROTTERDAM MAKES IT HAPPEN" markedsføres byen i dag, og ingen slagord kan være mer passende for Rotterdam enn den. Enten det er arkitektur, den kreative sektoren eller havnen som regnes som den smarteste i verden - det skjer alltid noe. Det kompakte sentrum, hvor mange forretningshoteller og kongressfasiliteter ligger i gangavstand fra hverandre. Den strategiske geografiske plasseringen i nærheten av store elver og Nordsjøen har ført til at byen også har blitt et knutepunkt for jernbane, veier og flyreiser. Rotterdam blir ofte referert til som "Gateway to Europe" og har mye å tilby sine besøkende.

Digital TT Workshop onsdag den 28. april

Onsdag 28. april inviterer Rotterdam Tourism Board & Convention Bureau reiselivsbransjen til en digital workshop der du vil motta oppdateringer om hvordan byen har handlet for å gjøre Rotterdam til en trygg by i pandemien, og at du kan oppdage denne alltid innovative byen med utallige overnattingsmuligheter, fantastiske museer og attraksjoner. I tillegg til en presentasjon av byen, vil du ha muligheten til å booke møter med hoteller, attraksjoner og DMC-er. Og ikke å forglemme, så er Rotterdam vert for finalen i Melodifestivalen i mai!

For interesserte, gå til denne lenken og registrer deg til workshoppen og booke møter

Christine Engen, CEO United Spirit Nordic

Christine Engen, direktør i United Spirit Nordic sier:” Å kunne markedsføre Rotterdam til skandinaviske reisende er ekstra morsomt fordi byen er en kreativ smeltedigel av det vi har lengtet så mye etter som resultat av fjorårets isolasjon - og byen er i praktisk avstand fra Skandinavia. Rotterdam sin holdbarhetstankegang er ikke en nyhet, men noe som alltid har vært i det nederlandske DNA, og føles ekstra spennende for oss her i Norden.”

Noen høydepunkter for besøkende til Rotterdam i 2021:

COVID-19 og Nederland

Nederland har, i likhet med flere europeiske land, hatt en høy smittespredning, noe som har betydd at landet har vært i "lås" siden januar i år med en rekke begrensninger for å reise til og i landet. 23. mars informerte den nederlandske regjeringen om at fra 20. april vil en gjenåpningsplan for landet begynne ettersom vaksinasjonen av landets innbyggere har gått som planlagt. Hvis du vil reise til Nederland, må du fremdeles være klar over at frem til 31. mai 2021 må alle utenlandske statsborgere kunne vise en negativ covid-19-test, uavhengig av hvor de reiser fra. Her er aktuell informasjon om Covid-19-situasjonen i Nederland.

Presseinformasjon om Rotterdam, International Press Officer Mrs. Kim Heinen K.Heinen@rotterdampartners.nl

Andre spørsmål om Rotterdam; Account Manager Leisure Mr. Fabian Lindner f.lindner@rotterdampartners.nl

Temaer: Turisme

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director