2019-01-28 11:30Pressemelding

Opplev Phukets øyrike fra et moderne seilskip

null

Seilaser omkring Phuket i Thailand byr på hvite sandstrender, øyriker med korallrev i verdensklasse og små havner med storslått kultur og byliv. Bli med på en reise til Fjerne Østens øyverden.

Phuket Nord – optimal egenpleie i billedskjønne omgivelser

Star Clipper glir rolig gjennom Andamanhavet, mens et rikt, undersjøisk marineliv utfolder seg under havoverflaten. Bli med på en øyseilas som åpner opp for krystallklart vann og alskens dyreliv. Svøm med havskillpadder, den majestetiske djevlerokken, leopardhaien og den største av dem alle - hvalhaien.

Tropelivet venter i sannhet på denne nordlige seilasen. Fantastiske øyer – store som små – med eksotisk vegetasjon og paradisiske strender dukker opp i horisonten på Star Clippers rute. Langkawi er én av dem. Her kan gjestene oppleve variert natur som byr på mangroveskoger, fjell og frodige enger hvor bøfler går fredelig og gresser.

Seilasen gir rik mulighet for å besøke de buddhistiske templene og helligdommene i Thailand. Overalt finnes Buddha-figurer i alle størrelser, dekorert med gull, kulørt glass, blomster og røkelsespinner.

26. januar 2019, 7 netters seilas i det nordlige Thailand med Star Clipper fra Phuket til Phuket, fra €1.740 pr. person i delt dobbeltlugar.

Phuket Sør - by og strandliv i ett

Ta det beste med deg av Østens mangfold på en sydlig seilas rundt Penang. Gled deg til unike, myke sandstrender med utsikt til grønnkledte øyer i det asurblå, skinnende vannet. Star Clipper legger til ved Penang – også kalt Orientens Perle. Gå i land i denne multikulturelle storbyen hvor du møter et moderne samfunn som oser av historie og kultur. Georgetown byr på gamle smug og bygninger fra kolonitiden, men også utsøkt gastronomi og shopping. I Penang fornemmer man hvordan Østens mystikk og Vestens innflytelse går hånd i hånd.

På denne seilasen får du både mulighet for å snorkle blant fargerike arter som papegøyefisk, palettkirurgfisk og klovnefisk i det korallrike farvannet samt oppleve den imponerende energien fra byens puls.

9. mars 2019, 7 netters seilas i det sydlige Thailand med Star Clipper fra Phuket til Phuket, fra €1.740 pr. person i delt dobbeltlugar.

Nyttår på dekk i det thailandske øyrike

Nyttårsseilasen starter i Singapore som inspirerer med storbysjarme, Michelin-restauranter og lekker street food, mote, shopping, kunst og arkitektur. Du seiler langs Malaysias kyst og går i land i Drømmenes by, Malacca, som utstråler en middelalder-stemning.

Ønsk nyttåret velkommen på en helt ny måte på det åpne hav til lyden av klaveret i Pianobaren. Dans på dekket under stjernehimmelen, og skål for et nytt kapitel med kjølige bobler som serveres på sundeck eller i Tropical Bar.

Blant de mange spennende øyriker, seiler Star Clipper også til Ko Similan som spesielt er kjent for sin Donald Duck-lignende klippeformasjon i bukten. Et perfekt sted med grunt vann som gjør snorkling til en lek.

29. desember 2019, 7 netters nyttårs-seilas i Thailand fra Singapore til Phuket, fra €1.860 pr. person i delt dobbeltlugar.

Alle priser er eksklusive havneavgifter og fly til og fra seilingen.

For bookinger, ta kontakt med reisebyrået deres, eller Star Clippers på info.monaco@starclippers.com, Tel. +377 97978400, www.starclippers.com

Om Star Clippers

Star Clippers har i dag tre av verdens største seilskip. Snart kommer også et av verdens største femmasters seilskip i sitt slag, Flying Clipper. Skipene kan kaste anker i mindre havner og besøke havner ofte uberørt av større cruiseskip, og tilbyr fasiliteter og atmosfære som på en privat yacht.

Service av høy standard tilbys av et imøtekommende mannskap. Alle de tre skipene har teakdekk, svømmebasseng, uformell stemning, en hyggelig Tropical Bar på dekk samt Piano Bar og er store nok til å tilby førsteklasses innkvartering og måltider. De to mindre skipene, Star Flyer og Star Clipper, tar 170 gjester hver, med et mannskap på 74, mens Royal Clipper tar 227 gjester med et mannskap på 106.

United Spirit Nordic er et uavhengig salgs-og marketing og pr selskap baseret i København som tilbyr tjenester i Skandinavia, Finland og Østersjøen og gjennem søsterorganisasjoner også i Europa og globalt. Innovative, pragmatisk, resultatdrevet og konsekvent, samt at vi er praktiske og vennlige i vår tilgang. Vi arbeider med foretrukne partnere med en langsiktet suksessrate. Med andre ord, arbejder vi som et lite selskap men med enestående erfaring og evnen til at utføre en sterk kampagne og arbeider på en profesjonell måte. Vi tilbyr integritet, hårdt arbeide, pålitelighet, kontinuitet og motivation. For mere informasjon les mer på www.unitedspiritnordic.com

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uavhengig salgs-, marketing- og PR-byrå med hovedkontor i København, og vi tilbyr tjenester i Skandinavia, Finland og Baltikum. Innovative, pragmatiske, resultatorientert, konsekvente Vi møter markedet på en praktiskt og vennlig måte. Vi arbeider med partners som ser langsiktig suksess som et mål. Med andre ord, så arbejder vi som et lite team, men med stor erfarenhet til å gjennomføre slagkraftige kampanjer på et proffesjonellt sett. Vi garanterer integritet, pålitlighet, kontinuitet og motivation.

Christine Engen
CEO & Creative Director