2019-08-09 13:30Pressemelding

Ny CEO for Ras Al Khaimah Tourism Development Authority besøker Norden

Raki Philips, RAKTDA’s nye CEO, kommer til Nordens fire hovedsteder på et Media Roadshow for spesielt invitert presse.

I juli overtok Raki Phillips stillingen som ny CEO for Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) fra Haitham Mattar. Raki Phillips kommer med en stor faglig ballast fra hospitality-bransjen. Han har tidligere arbeidet for noen av verdens mest berømte, globale brands på området, som blant andet Ritz-Carlton Hotels, Fairmont Hotels & Resorts og Universal Studios i Orlando.

Raki Phillips overtar nå ansvaret for å levere RAKTDA’s destinasjonsstrategi 2019-2021 som sikter mot å tiltrekke 1,5 millioner besøkende til emiratet i 2021 og 3 millioner i 2025. Hans utnevnelse markerer begynnelsen på ​​en ny fase for emiratets turismeutvikling.

Nordisk Media Roadshow

Til september besøker Raki Phillips for første gang noensinne Nordens fire hovedsteder, Stockholm, Helsinki, Oslo og København, på et eksklusivt Media Roadshow. Et utvalg av håndplukkede medier er blitt invitert til dette intime roundtable presse-event, hvor Raki Phillips vil utdype strategien for Ras Al Khaimah som reisedestinasjon samt innvie pressen i viktige nøkkeltall for RAKTDA. Raki Phillips vil samtidig stå til rådighet for individuelle presseintervju til dem som er interessert.

United Spirit Nordic har siden 2018 representert RAKTDA i Norden, og i april 2019 fornyet de kontrakten. Sverige, Finland, Norge og Danmark kan derfor se frem til enda flere spennende aktiviteter hvor Ras Al Khaimah er i fokus. Foruten Nordens første Ras Al Khaimah Media Roadshow for pressens spesielt utvalgte, inviterer RAKTDA likeledes til et stort Nordic Roadshow for reiseagenter, -byråer og turoperatører senere i september.

Om Ras Al Khaimah

Ras Al Khaimah er den nordligste av de syv Emirater som utgjør De Forenede Arabiske Emirater. Det er kjent for sin rike historie som går 7.000 år tilbake og sitt mangeartede landskap som byr på 64 km uberørte strender, terrakotta-fargede ørkener og imponerende fjell. Emiratet er hjemsted for det høyeste fjellet i UAE, Jebel Jais, som har verdens lengste zipline, nesten 3 km lang.

Les mer her

Om Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) ble etablert i mai 2011 under Ras Al Khaimahs regjering. For å tiltrekke nærmere på 1,5 millioner besøkende i 2021 og 3 millioner besøkende i 2025 sikter RAKTDA mot å utvikle Emiratets turistinfrastruktur og etablere Ras Al Khaimah som en destinasjon i verdensklasse til fritids- og forretningsreiser, skape bæredyktige investeringsmuligheter og forbedre livskvaliteten for innbyggerne. For å nå sine mål har RAKTDA et regjeringsmandat til å lisensiere, regulere og følge opp Emiratets turisme.

Les mer her

#UnitedSpiritNordic #InspireTraveling

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.