2019-11-19 08:00Pressemelding

IAGTO Awards 20-årsjubileum viser Algarve på topp

Den 20. utgaven av IAGTOs årlige prisutdeling for golfturisme har funnet sted i Marrakech under International Golf Travel Market hvor Algarve i Portugal vant den beste prisen.

For å feire begivenheten avslører IAGTO de 15 beste golfdestinasjonene som medlemmene av golf turoperatørene meldte inn. I år delte de ut bare én Golf Destination of the Year, i stedet for en pris i hver av de fem geografiske regionene.

Algarve har vunnet European Golf Destination of the Year to ganger tidligere (2006 og 2014), og mottok denne prestisjetunge utmerkelsen som høydepunktet under den glamorøse IAGTO Awards-seremonien med over 1000 IGTM-delegater.

IAGTO har over 700 golf turoperatører i 63 land og her er de 15 beste golfdestinasjonene som de stemte frem i alfabetisk rekkefølge:

• Abu Dhabi

• Algarve (Portugal)

• Coastal South Carolina (USA)

• Costa del Sol (Spania)

• Cote d’Azur & Provence (Frankrike)

• Den dominikanske republikk

• Fife (Skottland)

• Lisboa Golf Coast (Portugal)

• Marrakech (Marokko)

• Monterey County (USA)

• New Zealand

• Sørvest Irland (Irland)

• Tenerife (Spania)

• Vietnam

• Western Cape / Garden Route (SørAfrika)

Kambodsja ble kåret til Undiscovered Golf Destination of the Year av journalistene fra International Golf Travel Writers Association. For de nye golf-resort kategoriene, fikk Sofitel Angkor Phokeethra Golf & Spa Resort, Moon Palace Cancun og Adare Manor priser for henholdsvis Asia Pacific, The Americas og Europa, Africa & Middle East Golf Resort of the Year.

IAGTO avduket en ny kategori, Experience Awards, hvor en golfbane og et hotell i hvert av de tjuefem land ble anerkjent for den enestående opplevelsen de leverte i år for sine golfturister. Nok en gang ble de 25 destinasjonene stemt frem av IAGTO golf turoperatører.

Peter Walton, IAGTO Chief Executive, delte ut prisene: "Som forvalter av de viktigste og mest prestisjetunge utmerkelsene innen golfturisme, har vi nå i to tiår bare delt ut en håndfull priser hvert år som gir enorm tyngde til arrangementet og stor betydning for vinnerne. Med bare én Golf Destination of the Year Award var forventningen til å ta og føle på. Men vi benyttet også anledningen til å utvide utmerkelsene til andre kategorier med våre Golf Experience og Hotel Experience priser. Vi vil utvide til enda flere land neste år, slik at alle store golfdestinasjoner kan feire sine fremskritt innen golf turisme”

Vinnere av IAGTO Awards 2020

Golf Destination of the Year: Algarve, Portugal

Golf Resort of the Year – Europe, Middle East & Africa: Adare Manor, Irland

Golf Resort of the Year – The Americas: Moon Palace Cancun, Mexico

Asia Pacific Golf Resort of the Year: Sofitel Angkor Phokeethra Golf Resort & Spa

Undiscovered Golf Destination of the Year: Kambodsja

Sydafrika

Kwena Lodge - Gondwana Game Reserve

Pinnacle Point

For åttende år på rad fremhevet IAGTOs partner innen bærekraft, GEO Foundation, fire eksepsjonelle golfbaner for sitt enestående bidrag til bærekraft hvor Aphrodite Hills fra Kypros er ekstra anerkjent.

Til redaksjonen:

Golf Destination og Golf Resort prisene kåres av IAGTOs spesialiserte golf turoperatører. Hver av dem ble bedt om å stemme på hva de anså for å være årets beste golfsteder. De vurderte disse kriteriene: kundetilfredshet; kvaliteten på golfbaner og overnatting; valuta for pengene; støtte fra leverandører, turistkontor og flyselskaper; profesjonalitet blant leverandørene; og tilgjengeligheten på tee times. The Undiscovered Golf Destination of the Year Award blir stemt frem av 230 golf- og reisejournalister fra 38 land fra International Golf Travel Writers Association som vurderer følgende: i hvilken grad er golfdestinasjonen uoppdaget; kvaliteter som gir en interessant golfdestinasjon; attraktivitet i regionen og banene; golfbanekvalitet og tilgjengelighet; standard på bosted; vennlighet av personalet; valuta for pengene; tidsforbruk på banen og klima.

Om IAGTO

IAGTO ble etablert i 1997 og er den globale bransjeorganisasjonen for golfturisme og har over 2700 medlemmer i 101 land, inkludert over 700 golf turoperatører i 63 land som kontrollerer mer enn 87% av golfferie-pakkene som selges over hele verden og som omsetter samlet for over € 2,1 milliarder. IAGTO arrangerer årlige Asia og North America Golf Tourism Conventions samt Destination Conventions. IAGTO etablerte International Golf Travel Writers Association i 2000, samme år som da den første prestisjetunge IAGTO Awards fant sted.

Bilder og logoer:

Bilder og logoer kan lastes ned fra: www.iagto.com/awards

For ytterligere informasjon:

Guillaume Post
Marketing & Communications Manager,
gpost@iagto.com, +44 20 8096 3377

Temaer: IAGTO

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director