2014-04-29 20:11Nyheter

Er du lei av din lokale golfbane? Prøv noe nytt

null

Med fantastisk vakker natur og eksotisk dyreliv er Trinidad & Tobago den perfekte kulisse for å spille golf.

Er du lei av de lokale golfbanene som du har sett så mange ganger før? Så prøv noe helt nytt: Reis til Trinidad og Tobago og spill golf.Her får du guiden til Trinidad og Tobagos fire beste baner.

Millennium Lakes

Millennium Lakes Golf og Country Club byr på en fantastisk naturopplevelse og gode fasiliteter.

Banen har en spektakulær panoramautsikt ut over Trinidads fjellkjede. Banen snor seg langs Arouca floden som også er inkorporert i banen. Floden og de mange sjøene gir mange utfordringer, og den sterke vinden kan utfordre selv det beste skudd.

Der er et rikt dyreliv omkring banen hvor du især kan se eksotiske fugler, men også kaimaner.

Er man sulten eller trøtt etter et parti golf kan du spise på klubbens lekre restaurant eller slappe av i klubbhuset.

9 hull: 50 US dollar

18 hull: 100 US dollar

St. Andrews Golf Club

St. Andrew Golf bane kaldes også Moka. Banen er en 18 hulls bane, der både er morsom og utfordrende å spille på.

St. Andrews Golf Club ligger ved Maraval floden som også inngår i flere av banens hull. Kombinasjonen av smale fairways, kurvede greens og strategisk plasserte tropiske trær har gjort St. Andrews banen meget populær. Tripadvisors brukere gir banen og klubben hele 4,5 stjerner.

På banen er det mulig at møte PGA tour spilleren Stephen Ames som er født på Trinidad. En annen lokal stjerne som besøker banen er cricketspilleren Brian Lara.

9 hull: 43 US Dollars

18 hull: 71 US Dollars

Tobago Plantations Golf and Country Club

Ved Magdalena Grand Beach Resort ligger Tobago Plantations Golf og Country Club. Den nyrenoverte banen er utrolig vakker og ligger like ut mot Atlanterhavet, der pålandsvinden gir noen av hullene links-preg. Det gjelder især 3. Hull, par 4, som er bare kun få meter fra vannkanten med panorama utsikt til Tobagos største by Scarborough. Da det stort sett alltid spilles i medvind ved dette hullet, har det handikapnøkkel 1.

Banen ligger i en gammel sukkerrørsplantasje og en fredet mangroveskog, så der er det masse eksotisk natur at se på. Utover fasinerende planteliv, er det også mulig å se kaiman-krokodillen i banens sjøer. Man behøver dog ikke bekymre seg om kaimanene da de alltid blir i søkerne.

Tripadvisors brukere gir Tobago Plantations Golf and Country Club den flotte karakteren 4 og kategoriserer den som "meget god".

9 hull: 60 US dollar

18 hull: 85 US dollar

Mount Irvine

Den berømte golfbanedesigner John D. Harris har tegnet den fantastiske Plantation golfbane. John D. Harris er også designeren bak den roste golfbane i Silkeborg. John D. Harris elsket å designe kuperte baner i skogterreng og derfor var oppgaven med at designe Mount Irvine banen som ligger i en nedlagt kokosnøtt-plantasje perfekt for ham. Kokostrærne er integrerte i den spennende 18 hulls banen.

Fra herrebacktee måler banen 6181 meter med par 72 og er derfor utfordrende for selv den beste spiller.

Lidt usedvanlig er banens par 74 for damer, som spiller hele syv par 5-huller - to flere enn for mennene.

9 hull: 30 US dollar

18 hull: 48 US dollar.

På begge baner er det muligt at møte en lokal fotballhelt og tidligere Manchester United angriper Dwight Yorke. Yorke er fra Scarborough, Tobago hvor det det en fotballstadion oppkaldt etter ham (Dwight Yorke stadium)

Vil du spille golf på Tobago eller oppleve den fantastiske naturen og kulturen, kan du til sommer reise med American Holidays via London fra kun 13.750 NOK

Til vinter kan du reise med Apollo direkte fra Oslo til Tobago fra kun 15.998 NOK.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic er et uavhengig salgs-, marketing- og PR-byrå med hovedkontor i København, og vi tilbyr tjenester i Skandinavia, Finland og Baltikum. Innovative, pragmatiske, resultatorientert, konsekvente Vi møter markedet på en praktiskt og vennlig måte. Vi arbeider med partners som ser langsiktig suksess som et mål. Med andre ord, så arbejder vi som et lite team, men med stor erfarenhet til å gjennomføre slagkraftige kampanjer på et proffesjonellt sett. Vi garanterer integritet, pålitlighet, kontinuitet og motivation.

Christine Engen
CEO & Creative Director