2020-05-01 14:03Blogginlegg

Vil journalister reise på pressetur, og kommer destinasjoner til å markedsføre seg annerledes i framtiden?

Kjære mediakollegaer,

Den nye møteplassen har for de fleste blitt online gjennom forskjellige apps og virtuelle møterom. Hvordan man presenterer seg visuelt er noe som er blitt viktigere og man tenker mer på. Her er en artikkel fra NY times, samt  et nyhetsbrev fra vår samarbeidspartner i WorldWise PR. Begge artiklene har flere gode tips hvordan du kan fremstå profesjonell i disse online-tider.

I en av vår første blogg post, hadde vi et spørreskjema om hvordan dere journalister så fremtiden. Vi har nå fått over 50 svar og tenkte vi ville dele noe av informasjonen om hvordan dere har svart.  Interessant er at de fleste kan tenke seg å reise på pressetur allerede til sommer (41,18%) og høsten (50,98%). Og det er alt avhengig av hvordan utviklingen fortsetter med at det åpnes opp for reiser. De områdene dere synes var mest interessante å skrive om var Karibia, Sørøst Asia, Afrika med Mellom-Østen, og Europa. De fleste ville helst reise med tog eller fly – færrest med buss (60,71%) og når det gjelder produkter så er det Sol & bad, Aktiv Ferie og Storbyferie som topper listen.

Verden åpner opp forsiktig og vi observerer det hele med en positiv holdning. Som mange av dere allerede kjenner til,  så har Christine og Titti har vært meget involvert i markedsføringen av destinasjoner i Karibia. Øyene i Karibia er jo helt avhengig av turisme og lider veldig nå. Derfor planlegger CTO, som er en interesseorganisasjon for Karibia, en omfattende kampanje #CaribbeanDreaming som kommer til å settes i gang få fort myndighetene gir klarsignal.

Vi leser at mange destinasjoner gjør seg klar til å motta turister igjen. Vi kommer til å reise igjen. MEN spørsmålet er nok mer om hvor mange kommer til å reise utenlands her i 2020? Og hvordan kommer markedsføringen av destinasjoner og hoteller til å se ut?Sannsynligvis på en helt annen måte enn det vi er vant til. Adweek hadde et interessant innlegg fra Thomas Kolster om hvordan vi burde endre adferd fra «å selge» til istedenfor «å hjelpe» kunden til å skape sine egne opplevelser.

Vi starter opp igjen med pressemeldinger,  men har valgt ikke sende dem ut på mail, men å legge de på nyhetsrommet vårt som du kan gå inn og følge – så går du ikke glipp av oppdateringer og nyheter fra oss. Bloggen her kommer vi til å fortsette med å inspirere dere – her vil du også finne nyheter om kommende pressereiser som du kan tilmelde deg til. Og som alltid, du kan bare skrive til oss om du har spørsmål.

Ha en god 1. mai helg

Mange hilsener Titti og Christine

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director