2020-04-23 08:30Blogginlegg

Kildekritikk er viktig, og en positiv nyhet fra oss

Kjære media kollegaer,

Kildekritikk og Ester Pollack.For oss i media er kildekritikk alltid viktig og spesielt i disse Coronatider som vi får så mye informasjon hver eneste dag. ”Fake News” tok Donald Trump nesten patent på da han bruker uttrykket om fakta han ikke syntes om, og som vi absolutt kan se i de seneste dager. I dagens tilstander er det enda mer viktig for forbrukeren å være kritisk til informasjon. Ester Pollack, professor i journalistikk på Stockholm Universitet og som utgav boken «Kildekritikk! Journalistikk i løgnens tid» sist år har skrevet denne artikkel om emnet og kommer med sine bud på hvordan unnvike ”Fake News” i Corona tider. Dere som arbeider med dette hver dag, hvilke retningslinjer holder dere til? Del gjerne både tanker og erfaringer.

En god nyhet for oss her i disse krisetider, er at Abama Luxury Residences har valgt United Spirit Nordic som PR byrå i Norden. Abama Luxury Residences er et leilighetskompleks på Tenerife. Hele komplekset består av leiligheter og leilighetshotell, Hotel Ritz Carlton, 12 restauranter med totalt 3 Michelin stjerner, en 18 hulls golfbane, tennis baner og også en barneklubb. Det er flere områder hvor man kan kjøpe leilighet, som gir et stort utvalg i både størrelse, stil og beliggenhet av leilighetene.

Du har muligheten til at være med i den eksklusive Abama Prestige Owners Club, som arrangerer flere forskjellige aktiviteter for medlemmene og leilighetseierne. En undersøkelse som ble gjort nylig viser at 50% av dem som har en leilighet i Abama Luxury Residence bruker den mellom 4-7 gange per år og nesten 60% bruker den mellom 1 – 3 måneder. Og kanskje ikke helt tilfeldig så spiller nesten 50% av eierne golf. Vi har lagt ved pressekit og bilder fra Abama Luxury Residences. Ta gjerne kontakt om du vil har behov for anden eller mer informasjon. Eller om du vil snakke om et besøk i framtiden.

Pressereiser og VIVA Cruises

En liten påminnelse fra forrige blogpost; om du er interessert i en av de to planlagte presseturene med VIVA Cruises, vi er i planleggingsfasen så ta kontakt for datoer og program.

Hvordan vil media reise i fremtiden. For at kunne hjelpe både dere og oss for å planlegge etter Corona, så vil vi gjerne have flere svar på undersøkelsen om hvordan du ser fremtiden for å planlegge framtidens pressereiser og andre presseaktiviteter. Her er linken igjen

Mange hilsener fra Christine og Titti

Om United Spirit Nordic

Som representasjonsfirma er målet vårt å inspirere folk til å reise. Gjennom PR, salg og markedsføring hjelper vi globale merkevarer innen turisme, hotell, livsstil og flybransje til å nå dette målet. Vi er tilhenger av proaktive, praktiske metoder samlet fra flere års erfaring, som vi bruker til å løfte frem dine sterke sider, forbedre ditt omdømme og øke salget i virksomheten din. Det nordiske reisemarkedet er vår spesialitet. Vi skaper forbindelser mellom våre kunder og den nordiske reisebransje, reisemedier og influencers. Vårt hovedkontor er i København, Norden er vårt hjem, og verden er vår lekeplass.

Christine Engen
CEO & Creative Director