2019-04-16 05:00Pressemeddelelse

Borneos eksotiske verden ligger forude – oplev tre kulturer i ét land

Èn af Star Clippers’ nyeste sejladser går til Borneos eksotiske verden, hvor du kan møde tre forskellige kulturer på én gang.

Til foråret sejler Star Clipper mod nye eventyr i Borneo. Borneo er verdens tredjestørste ø og rummer alt det bedste fra Malaysia, Brunei og Indonesien. Velkommen til tre spændende kulturer, der både gemmer på et kinesisk tempel, en overdådig nationalpark og et af Sydøstasiens højeste bjerge.

Kota Kinabalu er hovedbyen i det nordlige Borneo. Her møder du en storslået kunst- og musikscene, travle fiskere i havnen, ældgammel charme og nye, dragende shopping malls. Sug hele oplevelsen til dig, og sæt punktum ved synet af solnedgangen over havet og byens puls i ryggen.

Borneo er rig på regnskov med et vildt og fremmedartet dyreliv. Man behøver ikke være heldig for at se de fascinerende næseaber og orangutanger, som er blandt øens vartegn.

Menneskerne, du møder, er venlige, og deres smil kommer fra hjertet. Det klare vand og den rige variation af marineliv er helt vidunderlig og perfekt til snorkling. Se hele herligheden fra Mount Kinabalu, hvor du kan trekke i bjergtagende natur. Udsigten over det frodige landskab fra bjerget er alle anstrengelserne værd.

Èt af de mest mindeværdige stops på sejladsen er Miri i Borneos Sabah-region, hvor du kan opleve Lambir Nationalpark. De smukke vandfald er parkens varemærker. Gå en tur gennem skovens blomstrende flora og fauna og få uforglemmelige minder med dig hjem.

Halvvejs på Star Clippers rute langs Borneos kyst ligger Bintulu - hjemstedet for Kuan Yin Tong Templet i al sin pragt. Den kinesiske helligdom er pyntet med farver, ornamenter og udskæringer, der er sjældne som få. Et syn for livet, uanset om du er ung eller gammel.

På sejladsen gør skibet også et stop i Singapore – storbyen, hvor passion og muligheder mødes. Et ægte mekka for moderne foodies, der kan mæske sig i lokale retter, prøvesmage det multikulturelle køkken eller besøge én af de 39 Michelin-restauranter, som byen også praler af. Singapore har shopping, attraktioner, luksus, kultur og historie til at mætte selv den kræsne rejsegæst og bidrager til en perfekt Borneo-sejlads med det hele.

Den 18. maj 2019 drager Star Clipper fra Singapore til Kota Kinabalu på en 10 nætters sejlads fra vest mod øst. Priserne starter fra €2.535 pr. person i delt dobbeltkahyt.

Du kan også tage på efterårssejlads, eksempelvis den 15. oktober 2019, hvor Star Clipper sejler vestpå fra Kota Kinabalu i Sabah-regionen til Sarawek og ender i Singapore. Sejladsen varer 11 nætter, og priserne starter fra €2.790 pr. person i delt dobbeltkahyt.

Alle priser er eksklusive havneafgifter og fly til og fra sejladsen.

For booking kontakt dit rejsebureau eller Star Clippers på info.monaco@starclippers.com, tlf. +377 97978400, www.starclippers.com

Om Star Clippers

Star Clippers driver i dag tre af verdens største sejlskibe og har yderligere et under opbygning. Samtlige skibe kan kaste anker i små bugter og besøger ofte havne, hvor de store krydstogtskibe ikke kan lægge til. Hvert skib tilbyder gæsten bekvemmeligheder og en atmosfære som på en privat yacht.

Service af høj standard tilbydes af et imødekommende mandskab, og alle tre skibe har teaktræsdæk, swimming pool, en uformel restaurant, en indbydende Tropical Bar på dæk og en hyggelig Piano Bar. Skibene er store nok til at tilbyde førsteklasses indkvartering og måltider.

De to mindre skibe, Star Flyer og Star Clipper, kan hver rumme 170 gæster og har et mandskab på 74, mens Royal Clipper tager 227 gæster og har et mandskab på 106.

@starclipperssailing

Om United Spirit Nordic

Som repræsentationsbureau er vores mål at inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale mærker inden for bl.a. turisme, hotel, livsstil og luftfart med at nå dette mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring, fremhæver vi dine fordele, styrker dit omdømme og øger din forretning. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.