2020-08-06 09:15Pressemeddelelse

5 stjerners golf på Tenerife – lige på kanten af Atlanterhavet

Verden åbner op igen - også Tenerife og Abama Resort. I juli åbnede Abama Golf Tenerife og Abama Tennis efter at have været lukket i de seneste måneder. Abama Golf er flagskibet, når det kommer til luksusgolf på Tenerife. For dem af jer, der ikke kender Abama Resort, er området beliggende på den vestlige del af Tenerife lige ved kanten af ​​Atlanterhavet med en fantastisk udsigt til den nærliggende ø La Gomera.

Åbningen af golfbanen er efter gældende regler og regulativer

Under den første fase af åbningen vil der være begrænsede tider at booke. Golfbanen er åben 5 dage om ugen (onsdag - søndag). Tee-tiderne er tilgængelige hvert 10. minut fra 08.30 til 16.00. Alle golfreservationer skal bookes mindst 24 timer i forvejen via Abama Golf hjemmeside https://www.abamagolf.com/en/ eller via e-mail: info@abamagolf.com.

På golfbanen møder du Sebastian og Joe, som er Abamas dygtige golftrænere. Du kan booke individuelle lektioner samt træningsklasser med dem. Lektioner bookes nemmest via via e-mail eller hjemmesiden. Restauranten i klubhuset er for tilfældet lukket, men spillerne kan nyde en drink efter golfrunden i pool baren ved Las Terrazas de Abama, som er åben fra 12 til 16. Husk, at der skal forhåndsreserveres plads ved pool baren.

Dave Thomas ”mesterværk”

Abama Golf er en golfbane i verdensklasse, designet af Waliseren Dave Thomas. Han har skabt en fantastisk golfbane med et varieret landskab og en slående udsigt over Atlanterhavet. For golfentusiasten skal det nævnes, at golfbanen ligger i et område med mere end 25.000 palmer - en oplevelse i sig selv. I selve designet af banen indgår der 22 forhindringer med vand og hvide sandbunkere, som er forbundet med små vandløb og kunstige vandfald. Mange golfspillere og journalister har beskrevet banen som Tenerifes smukkeste og bedste golfbane. Dave Thomas, er mest kendt som banearkitekt bag Ryder Cup-banen Belfry. Af hans mere end 100 baner, som han har designet, er de fleste projekter i Spanien. Dog har hans firma også anlagt baner i Rusland, Tyrkiet, England, Kina, Afrika, Japan og Norge.

Formen og terrænet på golfbanen

Banen er anlagt i et kuperet terræn. Dette byder på gode spille udfordringer, men også den fantastiske udsigt over Atlanterhavet og La Gomera. Banen er blevet beskrevet som unik, da både spillere med højt og lavt handicap kan komme sig fornuftigt rundt på banen. De første huller er kuperede, og du bedst tager dig rundt med en buggy. De sidste 9 huller, er tættere på hotellet, men stadig med den smukke udsigt. De er mere udfordrende og involverer også flere vandløb.

Abama Hotel Ritz Carlton

Ud over at have øens bedste golfbane, finder du også Abama Hotel Ritz Carlton. Hotellet er bygget i marokkansk stil, med golfbanen som snor sig omkring hotellet. Hotellet er perfekt til afslapning efter en runde golf, med syv svømmebassiner, en privat strand, 12 restauranter og barer (2 Michelin-stjernede restauranter) samt et eksklusivt wellness- og spa-område, findes der noget for enhver smag.

Flere Restauranter med Michelin Stjerner

Restaurant Kabuki med chefkok Daniel Franco i spidsen har en Michelin-stjerne. Restauranten har en smuk udsigt med beliggenheden øverst på hotellet. Det unikke ved restauranten er, at den er opdelt i flere sektioner, hvor du kan smage deres lækre fusionskøkken, som er en blanding af det japanske og vestlige køkken. I selve restauranten finder du hovedrestauranten, Sushi Bar, Kabuki bar med udendørs terrasse samt Kabuki Space som er reserveret til private events og fester.

Et højdepunkt er Restaurant M.B med baskeren Martin Berasategui som chefkok. Den har siden 2014 vært præget med 2 Michelin-stjerner og Berasategui fortolker det spanske køkkenet på sin helt egen måde. Michelin skriver; talentet og personligheden til chefkokken og hans team, vises i den måde hver ret bliver tilberedt og serveret. Restauranten har en fortræffelig vinliste som burde udforskes.

Andre restauranter, der kan anbefales på hotellet, er Steakhouse 20/20, hvor du kan få en lækker veltilberedt bøf. Restauranten fremstår som meget moderne, næsten industrielt. Restauranten har et stort udvalg af kødretter og et godt vinkort. Kødet kommer fra forskellige steder i verden, såsom Uruguay, Nebraska og Galicia.

Kort fakta om golfbanen

18 huller, par 72. Bagerste tee: 6.272 yards. Gul: 5.844 meter. Blå: 5.408 meter. Rød: 4.796 meter. Bane designer: Dave Thomas.

www.abamagolf.com

Om Abama Resort

Hvis du ønsker at tilbringe mere tid på Tenerife og nyde Abama-golf, kan du også købe en lejlighed, villa eller bygge dit eget hus på Abama Resort. Her er præfabrikerede lejligheder og villaer samt projekter, der skal afsluttes i 2020 og 2021. Der findes i størrelserne 1-2 eller 3 værelses lejligheder på Las Terrazas, huse i Bellevue-området, større villaer på Las Atalyas de Abama, Las Villas del Tenis og Los Jarndines de Abama.

Ønsker du direkte kontakt med en skandinavisk ejendomsmægler, finder du prospekter til salg hos Mäklarringen som har kontorer i både Norden og på Tenerife. Du kan kontakte dem og se prospekt via hjemmesiden

Se mere om hvad der er til salg her på Abamas hjemmeside

Ämnen: golf

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director