2020-06-29 10:20Pressemeddelelse

Hvorfor investere i fast ejendom på Tenerife? Abama Luxury Residences

Abama Luxury Residences har under coronakrisen formået at opretholde fremdriften i byggeriet af fem projekter med luksusejendomme på Tenerife. Projektet er en investering, der om kort tid kommer til at overstige 500 millioner euro. Målet har været at overholde både deadline og virksomhedens løfter overfor kunderne. Det er tale om et ejendomsprojekt, der er noget ud over det sædvanlige.

Når Spanien den 1. juli genåbner for udenlandske besøgende uden krav om karantæne, er Carlos Server, ejendoms- og projektansvarlig hos Abama Luxury Residences, sikker på, at sektoren for luksusejendomme på De Kanariske Øer får en hurtig genopretning efter den krise, som corona-pandemien skabte.

Baseret på, at efterspørgslen fortsat er til stede, konkluderer Carlos Server, at der fortsat er interesse fra de investorer, som lige nu venter på, at markedet skal stabilisere sig. Det gælder i særdeleshed i markedet for luksusejendomme, hvor køberne ikke er så økonomisk mærkede af den nuværende situation som i andre segmenter.

I en tid med usikkerhed kunne det mest logiske være at fastfryse sine investeringer. Men samtidig kan det også være en fantastisk mulighed for at se sig om efter andre aktiver at investere i, som ikke falder i værdi over tid,” siger han.

Sebastian Merling, ejendomsmægler hos M21, der er en dansk ejendomsmægler med kontor i både Norden og Spanien, har følgende kommentar:

“En investering i det spanske ejendomsmarked er ikke kun et fantastisk livsvalg; det er også en rigtig god investering. Hvis du lejer din ejendom ud i de perioder, hvor du ikke selv bruger den, kan du opnå et afkast på 8-10 procent om året.

Succesen med at etablere de første tre faser af byggeriet - og som omfattede investeringer på 375 millioner euro - har styrket Abamas position som Europas bedst bevarede hemmelighed. De fleste købere er udenlandske statsborgere på jagt efter et ekstra hjem i Guía de Isora-området på det sydlige Tenerife.

Med en yderligere investering på 100 millioner euro fortsætter arbejdet nu også med blandt andet første fase af Jardines de Abama-lejlighederne med 1-3 soveværelser pr. lejlighed. Dertil kommer etableringen af fritliggende villaer i de to projekter Villas del Tenis og Bellevue. De ligger på en nyetableret vej på individuelle matrikler, hvor de individuelt tilpassede villaer bliver bygget. Og endelig opfører man også La Plaza Abama, et shopping- og fritidscenter, der skal skabe mere liv i området.

Øens mest eksklusive område

Engel & Völkers-rapporten, der blev offentliggjort i slutningen af ​​marts, viser udviklingen på boligmarkedet i 2020 (før Covid-19-krisen). Der har Abama Resort positioneret sig som det område på det sydlige Tenerife, der har den højeste gennemsnitlige kvadratmeterpris (6500 € / m²).

De mest eftertragtede lejligheder er ifølge Engel & Völkers lejligheder på 150 m² og toværelses lejligheder. I deres rapport slår de også fast, at stort set alle købere i denne del af Guía de Isora er udlændinge. 70 procent af ejendommene er købt som et ekstra hjem, mens 30 procent er købt som en investering, fremgår det ligeledes af rapporten.

Ejendomsmæglerfirmaet fremhæver i øvrigt de hotelfaciliteter, der er tilgængelige for køberne i området, som et af ​​enklavens vigtigste trækplastre. Det omfatter blandt andet 14 restauranter, herunder to med Michelin-stjerner, kurbade, butikker, fritidsaktiviteter og andre oplevelser. Dertil kommer eksklusive sportstilbud gennem Abama Golf og Abama Tennis Academy.

Mäklarringen i Stockholm som også servicerer hele Norden har flere projekt-ejendomme til salg, blandt andet Las Atalayas området med "Las Casas Del Lago II" som er en eksklusiv klynge af luksusvillaer med udsigten til øen La Gomera. Disse ekstraordinære villaer ligger i et terrasse-landskab, som er kreativt designet til at give maksimalt privatliv og samtidig let adgang for ejerne. Alle villaerne i "Las Casas Del Lago II" ligger på hver sin private grund på ca. 400 m2. Bygningsarealerne variererer fra 198 til 215 m2. Hver villa er individuelt designet med hver sin unikke planløsning, men de har alle også fælles kendetegn - blandt andet et åbent køkken i forbindelse med stue, 3 soveværelser, 3 badeværelser, privat pool og have, samt opbevaringsrum og lukket garage. Arkitektens valg af rene, minimalistiske linjer og brugen af lyse, åbne rum i neutrale farver giver et elegant og let genkendelig udtryk. Villaerne er færdigbyggede i efteråret 2020.

Om United Spirit Nordic

United Spirit Nordic vil som repræsentationsbureau inspirere folk til at rejse. Gennem PR, salgsaktiviteter og markedsføring hjælper vi globale brands inden for bl.a. turisme, livsstil, luftfart og hoteller med at nå vort mål. Via proaktive metoder, baseret på flere års praktisk erfaring fremhæver vi kundernes fordele, styrker deres omdømme og øger forretningen. Den nordiske rejsebranche er vores speciale. Vi skaber forbindelserne mellem vores kunder og den nordiske rejseindustri, rejsemedier og influencere. Vores hovedkvarter ligger i København, Norden er vores hjem, og verden er vores legeplads.

Christine Engen
CEO & Creative Director