2024-04-18 08:14Persbericht

TAMRON objectieven geëerd met twee prestigieuze TIPA Awards 2024

Tamron TIPA Awards 2024 Newsroom main image 1004x554px

Transcontinenta B.V., Tamron distributeur voor Nederland, kondigt met trots aan dat de Technical Image Press Association (TIPA) haar TIPA Award 2024 heeft toegekend aan twee TAMRON-objectieven: TAMRON 17-50mm F/4 Di III VXD (Model A068) voor "BEST WIDE ANGLE ZOOM LENS" en TAMRON 70-180mm F/2.8 Di III VC VXDG2 (Model A065) voor "BEST TELEPHOTO ZOOM LENS". TAMRON is al elf jaar op rij onderscheiden met TIPA Awards.

Uittreksel uit de prijsuitreiking door de TIPA-jury:

BESTE WIDE ANGLE ZOOMLENS:
TAMRON17-50mm F/4 Di III VXD (Model A068)
Fotografen die op zoek zijn naar een objectief dat uitblinkt in zowel video- als foto-opnamen, zullen dit full-frame objectief met Sony E-mount perfect vinden voor hun toepassingen. Het ultragroothoek tot standaard zoombereik is veelzijdig voor reis-, landschaps- en natuuropnamen en voor videoproducties. Lichtgewicht en compact, dus ideaal om mee te nemen. De mogelijkheid om dicht bij scherp te stellen vergroot de creativiteit, door de minimale scherpstelafstand van 19cm in de groothoekstand. Het objectief behoudt een scherpe videokwaliteit met zijn vaste tubus en interne zoom, ideaal voor gebruik met een gimbal. De VXD autofocus is snel en stil en garandeert nauwkeurigheid. Door de weerbestendigheid is dit objectief ideaal voor gebruik buitenshuis en het is compatibel met de TAMRON Lens Utility. Hiermee kun je aangepaste instellingen toepassen die uniek zijn voor videografie, waardoor je meer creatieve opties hebt.

BEST TELEPHOTO ZOOM LENS:
TAMRON 70-180mm F/2.8 Di III VC VXD G2 (Model A065)
De TIPA-redacteuren benadrukken dit zoomobjectief vanwege de complete optische revisie, waardoor het deel uitmaakt van Tamron’s nieuwe generatie die gebruik maakt van Sony E-Mount mirrorless technologie. De camera is compatibel met Eye AF, Fast Hybrid AF, AF Assist en heeft een verbeterde VXD-scherpstelmotor. Het is aanzienlijk kleiner en lichter soortgelijke objectieven, verbetert het veldwerk en biedt superieure close-up prestaties over alle brandpuntsafstanden. De lineaire motor is stil en snel, ideaal voor video, terwijl de VC-beeldstabilisatie van Tamron zorgt voor scherpe opnamen in uiteenlopende omstandigheden. Speciale lenselementen verminderen aberraties en flare. Met de ondersteuning van de TAMRON Lens Utility kunnen gebruikers zelf instellingen aanpassen die uniek zijn voor videografie of hun eigen persoonlijke instellingen maken, waardoor het veelzijdig is voor zowel foto- als video-opnamen.

Toegekende TIPA Awards
  • 2014 BEST EXPERT DSLR LENS; SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD (Model A011)
  • 2015 BEST CSC ENTRY LEVEL LENS; 14-150mm F/3.5-5.8 Di III (Model C001)
  • 2016 BEST DSLR PRIME LENS; SP 35mm F/1.8 Di VC USD (Model F012)

• 2016 BEST ENTRY LEVEL DSLR LENS; 18-200mm F/3.5-6.3 Di II VC (Model B018)
  • 2017 BEST DSLR TELEPHOTO ZOOM LENS; SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2 (Model A022)
  • 2018 BEST DSLR TELEPHOTO ZOOM LENS; 70-210mm F/4 Di VC USD (Model A034)
  • 2018 BEST DSLR SUPERZOOM LENS; 18-400mm F/3.5-6.3 Di II VC HLD (Model B028)
  • 2019 BEST MIRRORLESS STANDARD ZOOM LENS; 28-75mm F/2.8 Di III RXD (Model A036)
  • 2020 BEST DSLR PRIME LENS; SP 35mm F/1.4 Di USD (Model F045
  • 2021 BEST STANDARD ZOOM LENS; 17-70mm F/2.8 Di III-A VC RXD (Model B070)
  • 2021 BEST TELEPHOTO ZOOM LENS; 70-180mm F/2.8 Di III VXD (Model A056)
  • 2022 BEST FULL FRAME ULTRA TELEPHOTO ZOOM LENS; 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD (Model A057)
  • 2022 BEST TRAVEL ZOOM LENS; 35-150mm F/2-2.8 Di III VXD (Model A058)
  • 2023 BEST TELEPHOTO ZOOM LENS; 50-400mm F/4.5-6.3 Di III VC VXD (Model A067)
  • 2023 BEST CONTENT CREATOR LENS; 20-40mm F/2.8 Di III VXD (Model A062)
  • 2024 BEST WIDE ANGLE ZOOM LENS; TAMRON 17-50mm F/4 Di III VXD (Model A068)
  • 2024 BEST TELEPHOTO ZOOM LENS; TAMRON 70-180mm F/2.8 Di III VC VXD G2 (Model A065)
Over de TIPA Awards

De TIPA Awards staan wereldwijd bekend als de invloedrijkste onderscheidingen voor foto- en imaging producten in de branche. De Technical Image Press Association (TIPA) heeft een wereldwijd lidmaatschap van foto- en imaging tijdschriften uit 14 landen, verspreid over vijf continenten. Eens per jaar komen de redacteuren van de tijdschriften, die lid zijn van TIPA, bij elkaar om te stemmen voor de beste foto- en beeldverwerkingsproducten in elke categorie.

Beschikbaarheid

De TAMRON 17-50mm F/4 Di III VXD (model A068) en de TAMRON 70-180mm F/2.8 Di III VC VXD G2 (model A065) zijn verkrijgbaar bij Tamron verkooppunten in Nederland

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER