2024-01-17 14:03Persbericht

Nieuw: Think Tank Presspass, Backlight Sprint, en Mirrorless Mover V2

Nieuw Think Tank Presspass, Backlight Sprint, en Mirrorless Mover V2

Transcontinenta BV, distributeur van Think Tank in de Benelux, introduceert de geheel nieuwe Think Tank PressPass serie, de Think Tank Backlight Sprint en V2 versies van de zeer populaire Think Tank Mirrorless Mover serie.

Think Tank Backlight Sprint

Think Tank is wereldberoemd om zijn professionele roltassen en de praktische en uniek ontworpen Retrospective-tassen. De Think Tank Backlight serie is ontworpen met de outdoorfotograaf in gedachten, die zijn uitrusting onder alle omstandigheden wil kunnen meenemen op natuurexpedities. De nieuwe Backlight Sprint is met 15 liter de kleinste en lichtste in de Backlight serie. Andere maten in de Backlight range zijn 18L, 26L, 36L en 45L.

De Think Tank BackLight Sprint is ontworpen voor de fotograaf met lichtere apparatuur die een kleinere, minder omvangrijke tas wil. Het is een slanke, lichtgewicht rugzak die ideaal is om mee te wandelen of door de stad te lopen. Ondanks het slanke profiel biedt deze 15L rugzak ruimte aan een standaardformaat camerabody en drie zoomobjectieven. De BackLight Sprint heeft een praktische opening aan de achterkant, gecombineerd met een voorvak van 2 liter voor persoonlijke spullen. Een minimaal, maar pluchen, draagsysteem zorgt ervoor dat je de hele dag comfortabel kunt dragen. De twee grote zijvakken bieden elk ruimte aan een Nalgene waterfles van een liter of kunnen gebruikt worden om een statief te dragen. Voor superieure waterbestendigheid, en gebruik onder alle omstandigheden, hebben alle buitenstoffen van de Backlight Sprint een duurzame waterafstotende coating. Het is een geweldige aanvulling op de populaire Think Tank BackLight rugzakken.

Belangrijkste kenmerken
  • Toegang tot je camera-uitrusting via het achterpaneel zonder de rugzak te verwijderen, zodat je uit de rugzak kunt werken zonder dat je harnas vies, nat, modderig of ijskoud wordt

• De toegang via het achterpaneel biedt ook extra veiligheid tijdens het reizen, omdat je camera-uitrusting door je rug beschermd wordt
  • 15 liter hoofdvak en een 2 liter voorvak voor persoonlijke spullen
  • Voldoet aan de meeste internationale en Amerikaanse vereisten voor handbagage van luchtvaartmaatschappijen
  • Gevoerde heupgordel is afneembaar naar persoonlijke voorkeur

• Hoogwaardige YKK RC Fuse ritsen voor langdurige duurzaamheid en sterkte
  • Inclusief waterdichte regenhoes
  • Verkrijgbaar in Charcoal Grey en Woodland Green
Beschikbaarheid en prijzen

De nieuwe Think Tank Backlight Sprint is binnenkort verkrijgbaar bij de Think Tank-dealers in de Benelux. De adviesverkoopprijs bedraagt € 159,99 inclusief btw.

Mirrorless Mover V2-serie

De Think Tank Mirrorless Mover V2 serie is speciaal ontworpen voor mirrorless systemen. De Mirrorless Movers zijn verkrijgbaar in vijf maten en vier opvallende kleuren en zullen fotografen van alle niveaus aanspreken. De Mirrorless Mover V2 serie is een update van de populaire Think Tank Mirrorless Mover serie met vier nieuwe en exclusieve tweekleurige gemêleerde kleuren. Het volume van het voorvak is vergroot en heeft nu extra opbergmogelijkheden. Binnenin zorgen extra verstelbare verdelers ervoor dat je je camera-uitrusting nog beter kunt verdelen.

De Think Tank Mirrorless Mover V2 serie bestaat uit zes modellen: de Mirrorless Mover 5 V2, 10 V2, 20 V2, 25 V2 en 30 V2. De kleinste past op een kleine point-and-shoot, zoals de Fuji X100, of een kleine mirrorless body. In de grootste past een mirrorless body plus 2 tot 4 objectieven, zoals een Nikon Z6 II met 24-70mm f/4 en 16-24mm f/2.8.

Belangrijkste kenmerken
  • Ontworpen om moderne mirrorless systemen te dragen en te beschermen

• Met de afneembare schouderriem en riemdoorvoer kun je de tas gemakkelijk omtoveren tot een heuptas

• Vier nieuwe kleuren: Cool Grey, Coast Green, Marine Blue en Campfire Orange.
  • Flip-top deksel met magnetische sluiting voor snelle toegang tot je apparatuur
  • Hoogwaardige YKK® RC ritsen en metalen fittingen
  • Special vakje voor het veilig opbergen van CFX-, CF-, SD-, XQD- of microSD-kaarten
  • Inclusief naaddichte regenhoes
Beschikbaarheid en prijzen

De nieuwe Think Tank Mirrorless Mover V2-serie is binnenkort verkrijgbaar bij de Think Tank-dealers in de Benelux. De prijzen variëren van € 54,99 voor de Mirrorless Mover 5 V2 tot € 96,99 voor de Mirrorless Mover 30 V2.

Think Tank PressPass serie

De Think Tank PressPass serie bestaat uit drie tassen, allemaal ontworpen met de hulp van professionele fotojournalisten. Het maakt niet uit hoe je het wilt dragen, er is bijna altijd een mogelijkheid met PressPass. Draag het als schoudertas, heuptas, cross-body- of sling bag. Alle drie de modellen hebben een extra brede cameratoegang zodat je je spullen er snel en gemakkelijk in en er weer uit kunt halen. Het gewatteerde binnengedeelte van de tas kan ook volledig worden verwijderd om zo de binnenruimte te vergroten. Dit geeft je de flexibiliteit om de tas ook voor andere doeleinden te gebruiken.

De Think Tank PressPass-serie bestaat uit drie modellen met de volgende capaciteiten: PressPass 10 is geschikt voor een standaardcamera met een objectief tot 24-70mm f/4 plus 2-3 extra objectieven. De PressPass 20 is geschikt voor een standaardcamera met objectief tot 24-70mm f/2.8 plus 2-4 extra objectieven. De Think Tank PressPass Sling is, zoals de naam al doet vermoeden, een 'sling' tas voor een standaard camera met een objectief tot 24-70mm f/4 plus 2-4 extra objectieven. Natuurlijk zijn er per tas vele andere configuraties mogelijk. Je kunt de tas bijvoorbeeld gebruiken als "objectieven wisselaar" door alleen de objectieven in de tas te doen, terwijl de camera aan een riem om de nek wordt gedragen.

Belangrijkste kenmerken Presspass 10 en 20

• Kan gedragen worden als crossbody tas, heup/riemtas of als schoudertas
  • Volledig open, wijd open hoofdcompartiment met zelfsluitende YKK® RC Fuse ritsen, waardoor het voorvak volledig kan worden geopend voor toegang tot de uitrusting
  • In eerste instantie ontworpen voor het verwisselen van objectieven, maar kleinere camera's passen met één objectief
  • Meerdere draagstijlen zijn mogelijk door gebruik te maken van dubbele poortwachterclips en combinaties van riembevestigingen.

• De regenhoes aan de onderkant biedt extra bescherming, en is afneembaar

Belangrijkste kenmerken Presspass Sling

• Wordt gedragen als slingtas
  • Alle uitrusting is gemakkelijk toegankelijk wanneer naar voren gedraaid
  • Volledig te openen, wijd open hoofdvak met zelfsluitende YKK RC Fuse ritsen maakt het mogelijk het voorvak volledig te openen voor toegang tot de uitrusting
  • Meerdere draagstijlen mogelijk met combinaties van dubbele poortklemmen en riembevestiging

• De regenhoes aan de onderkant biedt extra bescherming, en is afneembaar
Beschikbaarheid en prijzen

De nieuwe Think Tank Backlight Sprint, de Mirrorless Mover V2 serie en de PressPass tassen zijn binnenkort verkrijgbaar bij de Think Tank dealers in de Benelux. De adviesverkoopprijzen bedragen € 134,99 voor de PressPass 10, € 149,99 voor de PressPass 20 en € 124,99 voor de PressPass Sling.

Onderwerpen: Photo Video

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER