2023-11-21 12:30Persbericht

Insta360 Ace Pro met premium beeldkwaliteit in de slimste actiecamera!

Insta360 Ace Pro met premium beeldkwaliteit in de slimste actiecamera

Transcontinenta BV kondigt, als Insta360 distributeur voor de Benelux, de Insta360 Ace Pro aan, een baanbrekende groothoek actiecamera die slimmere, AI-ondersteunde actieopnames en uitzonderlijke 8K-beeldkwaliteit levert.

De Insta360 Ace Pro is ontwikkeld in samenwerking met het befaamde Leica en heeft een toonaangevende 1/1,3" sensor die een nieuwe standaard zet in beeldprestaties. Deze actiecamera is een pionier in zijn klasse en kan verbluffende 8K-video's opnemen. De camera biedt ook 4K 120 bps video, 48MP foto's, PureVideo voor opnamen bij weinig licht en nog veel meer, waardoor het een veelzijdige tool is voor elk avontuur.

De Ace Pro zit boordevol unieke, intelligente opnamefuncties die worden aangestuurd door de nieuwste AI-technologie, en heeft daarnaast een vlog-vriendelijk 2,4" flip touchscreen voor creatieve flexibiliteit. Innovatieve functies zoals gebaren- en spraakbesturing, de AI Highlights Assistant en de aangepaste, op trefwoorden gebaseerde AI Warp-functie transformeren de opname- en bewerkingservaring.

JK Liu, CEO van Insta360, zei: "Met de Insta360 Ace Pro brengen we slimmere actieopnames naar sensatiezoekers over de hele wereld. Dankzij onze vooruitgang op het gebied van AI hebben we functies kunnen introduceren die niet alleen het videocreatieproces voor gebruikers vereenvoudigen, maar ook geheel nieuwe manieren openen om opnames te laten opvallen."

Onverslaanbare beeldkwaliteit: overdag en 's nachts

De eersteklas 1/1,3" sensor van de Ace Pro vangt meer licht op en biedt een superieur dynamisch bereik, waardoor je verzekerd bent van hoge prestaties in uiteenlopende scenario's, waaronder snel bewegende actie of weinig licht. De samenwerking met Leica brengt ongeëvenaarde expertise in optisch ontwerp en beeldvorming naar de camera.

De Ace Pro ondersteunt 8K-video, wat 400% meer resolutie biedt dan 4K en zorgt voor uitzonderlijke details. In de 4K-videomodus biedt hij unieke mogelijkheden, vooral bij weinig licht. De 5 nm AI-chip en grote sensor maken de PureVideo-modus mogelijk, die ruisonderdrukking, verbeterde helderheid en dynamisch bereik combineert voor indrukwekkende stabilisatie en het vastleggen van details, zelfs 's nachts. Dit breidt de gebruiksmogelijkheden van de camera uit, van wandelingen in de schemering tot nachtelijke stadsopnamen.

Overdag blinkt de Ace Pro door het ingebouwde Active HDR (High Dynamic Range). Dit is vooral handig bij het fotograferen van scènes met zowel lichte als donkere gebieden, met meer detail in de hoge lichten en schaduwen, en levendigere beelden. Er is ook veel werk gestoken in kleurnauwkeurigheid. Ace Pro levert nauwkeurige en rijke kleuren, zelfs onder water.

Een slimmere manier om te filmen/fotograferen

Het robuuste 2,4" flip-touchscreen van de Ace Pro maakt het eenvoudig om opnamen samen te stellen, ideaal voor vloggen, selfies of uitdagende opnamehoeken. Dankzij het magnetische montagesysteem kun je de camera snel opstellen en accessoires verwisselen. Intern lost een reeks nieuwe functies uitdagingen op die actieliefhebbers al jaren plagen:

• Helderheid zoom: 2x zoom zonder kwaliteitsverlies.
  • Gebarenbesturing: Gebruik handgebaren om opnames te starten/stoppen of foto's te maken.
  • Opname annuleren: Annuleer opnames direct, om zo ruimte te besparen en overbodige bestanden te verminderen.
  • Opname pauzeren/hervatten: Opname pauzeren en hervatten voor continu bestandsopname.
  • Live momentopname: Maak foto's met hoge resolutie terwijl je een video opneemt.
  • AI Highlights Assistant detecteert automatisch piekmomenten voor in-camera weergave, zodat makers spannende momenten kunnen samenvoegen tot een epische samenvatting of hun favorieten kunnen selecteren.
Laat je creativiteit de vrije loop

Ace Pro heeft een uniek Stats Dashboard dat kan worden geïntegreerd met Garmin-devices of Apple Watch om in een video GPS- en snelheidsgegevens als overlay weer te kunnen geven. De AI Warp tool in Insta360's Shot Lab voegt dynamische effecten toe aan video's op basis van zelf gemaakte trefwoorden.

Altijd en overal gereed voor actie

Waterdicht tot 10 meter, en met een optionele duikbehuizing zelfs tot dieptes van 60 meter. De Ace Pro is ontworpen voor alle opname omgevingen. Hij werkt bij temperaturen tot -20°C en maakt gebruik van FlowState stabilisatie voor stabiele videos. De 360° Horizon Lock functie houdt video's ook waterpas onder dynamische omstandigheden. Snelladen betekent dat de batterij 80% bereikt in slechts 22 minuten en volledig is opgeladen in 46 minuten.

Winterkampioen Shaun White

Snowboardlegende Shaun White heeft zich als merkambassadeu aangesloten bij het Team van Insta360, en belichaamt de geest van avontuur en creativiteit van de nieuwe Insta360 Ace Pro.

"Ik vind het geweldig om met Insta360 samen te werken en de mogelijkheden van de Ace Pro te verkennen," zei Shaun White. "Ik kijk ernaar uit om ongelooflijke beelden te delen!"

Verkrijgbaarheid en prijs

De Insta360 Ace Pro is zeer binnenkort verkrijgbaar bij de INSTA360 verkooppunten in de Benelux voor een adviesverkoopprijs van € 479,99 incl. btw.

Onderwerpen: Photo Video

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER