2023-06-28 09:45Persbericht

Geef je creativiteit de vrijheid met de Insta360 Go3 mini actiecamera

Insta360 Go3 mini actiecamera

Transcontinenta kondigt de langverwachte Insta360 GO 3 aan, de opvolger van de baanbrekende G2 mini actiecamera. Deze kleine, maar o zo krachtige GO 3 brengt het on-the-go vastleggen naar nieuwe hoogten en bouwt voort op de ultra draagbaarheid van zijn voorganger met ongeëvenaarde veelzijdigheid.

De camera is echt piepklein, kleiner dan een duim en weegt slechts 35 gram. Dankzij de unieke magnetische behuizing kun je hem moeiteloos overal bevestigen, waardoor er een wereld aan mogelijkheden opengaat voor het maken van unieke opnamen vanuit creatieve hoeken. De nieuwe Action Pod is de ultieme metgezel die de GO 3 verandert in een nog veelzijdigere en krachtigere camera. Met het flip touchscreen kun je de camera op afstand bedienen en een voorbeeld van je opname bekijken, zelfs als de GO 3 op moeilijk bereikbare plaatsen is gemonteerd. Als de batterij bijna leeg is, kan de GO 3 in de Pod geplaatst worden om daarna tot wel 170 minuten lang opnamen te blijven maken.

Of je nu meeslepende first-person POV-opnamen wilt maken, het leven wilt ontdekken vanuit de ogen van je huisdier, of nieuwe perspectieven wilt verkennen, Insta360 GO 3 biedt ongekende flexibiliteit.

Het Insta360 GO 3 concept: Grenzeloze creativiteit in een mini action camera

Met GO 3 leg je moeiteloos ieder bijzonder moment vast. Onderweg opnemen is net zo eenvoudig als even op de voorkant van de camerabehuizing drukken, dankzij de QuickCapture functie. Dankzij het lichtgewicht en platte ontwerp van de camera is het nooit een vraag of je hem mee moet nemen op een dagje uit. Of je nu met je kinderen speelt of over de paden scheurt, de GO 3 doet nooit afbreuk aan het moment. Elk perspectief kan worden vastgelegd in levendige 2,7K video's. Perfect om te delen via sociale media.

Meegeleverde magnetische accessoires

GO 3 wordt geleverd met een set magnetische accessoires die de creatieve mogelijkheden van de camera echt ontsluiten:

• Magneet hanger: Een ronde magneet die om de nek gedragen kan worden en onder je kleding past, zodat de GO 3 naadloos op de borst hangt voor first person POV-video's.
  • Easy Clip: Een accessoire dat is ontworpen voor hoeden/petten. De GO 3 past precies boven het hoofd voor een handsfree opname vanaf een verhoogde hoek.
  • Draaistatief: Een herbruikbare kleefstandaard met een verstelbaar design, waarmee je gemakkelijk vanuit moeilijke hoeken kunt filmen. De volledig opnieuw ontworpen standaard kan ook losgeschroefd worden om een 1/4" bevestigingspunt te onthullen voor bevestiging aan een selfie stick of ieder standaard statief.
Multifunctionele Action Pod: Preview en bediening op afstand

De Action Pod is een compleet nieuwe innovatie. Het is een hub die je opnamemogelijkheden naar een hoger niveau tilt. Een behuizing, afstandsbediening en oplader in één voor de GO 3. Met een handig 2,2" flip touchscreen maakt de Action Pod via Bluetooth verbinding met de GO 3 voor realtime afstandsbediening en live preview. Moeilijke hoeken, vanaf de halsband van een kat tot de fiets van een kind, kunnen nu eenvoudig worden uitgekaderd en benut. Het beste is dat zowel de Action Pod als de camera geschikt zijn voor dezelfde magnetische bevestigingen, wat zorgt voor een eenvoudige installatie en een grotere veelzijdigheid in het gebruik. Een tekort aan accuduur kan nu eenvoudig worden verholpen door de GO 3 in de Action Pod te plaatsen, hem op dezelfde houder te bevestigen en verder te gaan met filmen.

Waterbestendig ontwerp

Door de combinatie van een IPX4 waterbestendig ontwerp voor de Pod en een IPX8-waterdichtheid tot 5 meter voor de camera, is de GO 3 perfect om overal herinneringen vast te leggen. De GO 3, heeft een kenmerkende eigenschap van Insta360, en beschikt over FlowState Stabilisatie en 360 Horizon Vergrendeling. Hierdoor krijg je uiterst vloeiende beelden, zelfs in de meest actievolle situaties, terwijl ongewenste kantelingen of vervormingen voorkomen worden. Een vervangbare Lens Guardzit standaard al gemonteerd voor zorgeloos fotograferen.

Opmerkelijke verbeteringen voor topprestaties

Insta360 GO 3 pakt de verbeterpunten van de GO-serie aan en brengt ingrijpende verbeteringen die ervoor zorgen dat deze nieuwe generatie mini camera's lang meegaat. Softwareoptimalisaties en een resolutie-upgrade naar 2,7K zorgen voor heldere, levendige video's. Door ontbreken van cliplengtebeperkingen en een grotere 310mAh batterij, kunnen makers tot 45 minuten blijven filmen zonder de Pod-een. Een toename van 50% vergeleken met de vorige generatie. Met een extra microfoon bieden de dubbele microfoons van de GO 3 een duidelijker en helderder geluid dan zijn voorganger. Voice Control 2.0 is nu ook mogelijk met deze upgrade, waardoor de GO 3 volledig handsfree bediend kan worden, ongeacht de situatie. Er zijn ook nieuwe opnamestanden beschikbaar, waaronder Pre-recording, Loop Recording en Timed Capture. Met Timed Capture plan je gewoon dat de GO 3 op een bepaald moment wordt ingeschakeld en begint met opnemen. Je hoeft niet meer vroeg op te staan om een timelapse van de zonsopgang te maken!

Beschikbaarheid en prijzen

De Insta360 GO 3 is binnenkort verkrijgbaar in de Benelux bij de Insta360 verkoopunten. De GO 3 wordt standaard geleverd met de Action Pod en andere handige accessoires, zoals de magneethanger, Easy Clip, draaistatief en lensbescherming. Er zijn drie opslagopties beschikbaar: Modellen van 32 GB, 64 GB en 128 GB, die respectievelijk €429,99, €449,99 en €479,99 kosten.

Onderwerpen: Photo Video

Over Transcontinenta B.V.

Transcontinenta BV is een value-added distributeur voor Nederland, België en Luxemburg en maakt als dochteronderneming deel uit van de Transcontinenta Group, gevestigd in Nieuw-Vennep, Nederland, nabij de luchthaven Schiphol. De Transcontinenta Group is een particuliere onderneming die oorspronkelijk in 1992 in Nederland is opgericht met eigen vestigingen in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met passie distribueren wij bekende merken op het gebied van foto, video, sport optics en mobiele connectiviteit. Het brede scala aan merken en producten dat wij vertegenwoordigen, stelt ons in staat ze in een groot aantal markten te positioneren. Van de beginnende amateur, professionele fotostudio tot musea en overheid.

Rob van Keulen
NEWSROOM MANAGER