2022-10-25 06:00Pressmeddelande

Ticksters strategiska samarbete med Brynäs IF ger resultat.

Brynäs har under inledningen av säsongen haft stor efterfrågan på biljetter och biljettpaket för att på plats i Monitor ERP Arena få uppleva hockey när det är som bäst. Med ett publiksnitt på 6 751 blir det den bästa säsongsinledningen på många år och man är i toppen av hela SHL.

Brynäs har idag nyttjat Ticksters system sedan 2020 och använder nu Ticksters system för all sin digitala och fysiska försäljning. Biljetter, mat & dryck, säsongskort, kiosker och all försäljning inne i arenan görs via Tickster. Nytt för i år är att Brynäs även valt att anlita Tickster som en strategisk partner via vår konsultativa funktion Sports Business Development. Det innebär att Tickster inte bara leverera ett system för biljett och arenaförsäljning men också hur man nyttjar systemet på bästa sätt ur ett strategiskt och kommersiellt perspektiv anpassat till den digitala värld sportklubbarna är verksamma i.

- Jätteroligt att Brynäs verkligen får utväxling av det djupare samarbetet med oss på Tickster. Vi har alltid som ambition att jobba nära våra kunder och i detta fall har relationen verkligen blivit en framgångssaga och omfattar egentligen hela klubbens kommersiella affär kopplat till matchintäkter. Vi samarbetar mer eller mindre kring alla frågor ända från klubbens produktutbud, administration och kundsegmentering till den rena marknadskommunikationen. Men Tickster stöttar också i frågor kring samspelet med andra digitala verktyg såsom hemsida, CRM-system och digital strategi, säger Johan Kemi, Ticksters Sport Business Development Manager.

Ticksters produktportfölj innehåller idag inte bara ett biljettsystem utan har utvecklats till att innehålla ett fullskaligt kassa- och bordsbokningssystem. Med lång erfarenhet av evenemangs- och upplevelsevärlden efterfrågar idag många arrangörer Ticksters breda kompetens inom hela den digitala affären.

- Vi är väldigt glada över de starka siffror vi nu presenterar. Det strategiska samarbetet med Tickster har skapat en ny förståelse kring ett affärssystems påverkan på den digitala affären. En viktig del i framgångarna är att vi nu ständigt utmanas att utveckla hela vår affär; Alltid med en utgångspunkt i besökarens upplevelse från bokning, till att de är på matchen till hur vi kommunicerar med dem när de lämnat arenan. Vi kombinerar vår interna kunskap och förståelse kring våra fans, med Ticksters systemkunskap och kompetens kring bland annat kampanjpaketering. Nu har vi visat att vi är på rätt väg och nu är det bara att växla upp ytterligare och fortsätta vårt fokus på att skapa en besöks och fansupplevelse i världsklass, säger en nöjd Johan Cahling, kommersiell och hållbarhetschef, Brynäs IF.

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 8 000 000 sålda biljetter varje år.

Johan Skogsberg
Head of Sales