2018-10-22 09:55Pressmeddelande

Tickster vinner Arvika Stadshus företagspris 2018

Tickster, en ledande svensk leverantör av digitala biljettsystem till sport- och evenemangsarrangörer, tilldelas Arvika Stadshus företagspris 2018 den 19 oktober vid en prisceremoni ordnad av Arvika kommun.

Ticksters innovativa och användarvänliga lösningar i biljettsystemet underlättar för arrangörer och besökare till evenemang och underhållning. Detta från första klicket på en webbsida, via biljettköp, mina sidor och mobilapplikation till entré och konsumtion på plats. Tickster ser till att göra hela den digitala resan säker och enkel.

Arvika Stadshus företagspris delas ut varje år av Arvika kommun till ett företag som gjort betydande eller föredömliga insatser av näringsutvecklande karaktär. Motiveringen till att priset i år tilldelas Tickster lyder som följande:

Tickster som med sin gedigna branschkunskap och drivna medarbetare skapat användarvänliga biljettsystem med kunden i centrum och visat att man med huvudkontor i Arvika kan lyckas på en snabb föränderlig marknad.

Jason King är VD på Tickster AB. Han kommenterar priset:

- Vi är naturligtvis glada att ta emot det här priset. Våra biljettsystem förenklar för både arrangörer och besökare. Arvika kommun gör mycket för att förenkla för näringslivet. Vi är stolta över att vara en del av detta.

För mer information, vänligen kontakta:

Jason King
VD Tickster AB
jason.king@tickster.com

Ladda hem pressbild HÄR!

Evenemang ska vara kul. Evenemang skall vara en upplevelse. Med teknik, tillgänglighet och hjärta hjälper Tickster mer än 2000 arrangörer i Norden att organisera användarvänliga evenemang som uppskattas av besökare. Ticksters kunder inkluderar Debaser, Vasaloppet, Storsjöyran, Riksteatern, Sweden Rock och Södra Teatern. Tickster AB lanserade sitt biljettsystem år 2007 och har nu ca. 40 anställda i Arvika och Göteborg.

Om Tickster AB

Tickster är en gedigen mjukvaruleverantör av smarta molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer och besökare inom musik, kultur och sport. Vårt system hjälper stora som små arrangörer till en effektiv försäljningsprocess, riktad marknadsföring och enkel administration av evenemang. Vad som startade med Arvikafestivalen är nu ett sofistikerat system av verktyg för arrangörer att bygga upplevelser på, ett biljettsystem vi byggde till oss själva och som vi nu delar med tusentals andra som oss. Tickster sätter alltid arrangören i fokus och är ett white label företag som är byggt för att lyfta fram och stärka arrangörens varumärke. Från mjukvara till hårdvara, vi designar och utvecklar alla produkter inhouse vilket är tokigt kul, och vad vi tror, är hemligheten bakom smickrande kundnöjdhet.