2019-12-04 12:21Pressmeddelande

Tickster integrerar Swish i fysisk betalmiljö med hjälp av Blippit

Blippit har ingått avtal med Tickster om integration och pilottester av Blippits appterminal med Ticksters kassasystem som därmed blir först ut på marknaden med möjligheten till snabb betalning med Swish i fysisk miljö.

Ticksters kassasystem är utformat för att användas på evenemang av arrangörer inom musik, kultur och sport. Bland kunderna finns bl.a. Liseberg, Sweden Rock, FBK, HV71, UKK och Vasaloppet. Tickster möjliggör en effektiv försäljningsprocess, betalning och administration både online, inför ett evenemang och på plats när evenemanget äger rum.

Integrationen innebär att appterminalen fungerar ihop med Ticksters kassasystem på liknande sätt som en kortterminal och möjliggör Swish-betalning med ett blipp. Man blippar mobilen och en Swish betalning triggas! Pilottester hos kunder är planerade att börja under december 2019.

– Vi är riktigt nöjda med att vara det första kassasystemet som erbjuder snabba Swish-betalningar i fysisk miljö. Vi tror att detta kommer mottas riktigt bra av våra kunder, säger Johan Skogsberg, försäljningschef på Tickster.

- Vi är mycket glada att komma ut i marknaden tillsammans med Tickster och att integrationen gick både snabbt och smidigt. Tickster har flera intressanta kunder, däribland Liseberg och ett antal SHL-klubbar, genom vilka vi skulle kunna göra pilottester av appterminalen. Tillsammans kommer vi nu arbeta för att göra det enkelt att Swisha på olika evenemang”, kommenterar Joachim Samuelsson, VD på Blippit.

Mer information kontakta
Johan Skogsberg
johan.skogsberg@tickster.com

Pressbild:

Länkar:

Blippit https://www.blippit.com/

Tickster newsroom: https://newsroom.notified.com/tickster-ab
Tickster: https://www.tickster.com/
Tickster arrangör: https://www.tickster.com/sv/organizer

Tickster på 2,5 minuter: https://youtu.be/gaLBsfS7L40
Tickster på 6 minuter: https://youtu.be/O3Pt5kYdwh4

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – webbshop, Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 5 000 000 sålda biljetter varje år.

Niclas Lindeberg
Niclas Lindeberg