2021-04-21 06:45Pressmeddelande

Tickster blir helhetsleverantör till Uppsala Konsert & Kongress

Tickster blir helhetsleverantör till Uppsala Konsert & Kongress.

Uppsala Konsert & Kongress upphandlade i våras en helhetslösning för bl a biljettförsäljning, restaurangförsäljning och entréhantering. Tickster vann upphandlingen och blir därmed helhetsleverantör till UKK i ytterligare en avtalsperiod.

UKK är ett levande konserthus och en mötesplats, beläget mitt i en snabbt växande storstad där kreativitet, kultur, forskning och företagande frodas.

Uppsala Konsert & Kongress har sedan invigningen 2007 etablerat sig som en av Nordens mest omtalade, uppskattade och framgångsrika mötesplatser. De presenterar ett utbud som präglas av mångfald, angelägenhet och hög kvalitet. Sedan UKK slog upp dörrarna i september 2007 har huset presenterat över 2000 kulturevenemang, arrangerat över 5000 möten och haft dryga fem miljoner besökare.

Johan Skogsberg, Sales Director på Tickster säger:
"UKK är en arrangör med stora framtidsambitioner, driv och kompetens. Vi på Tickster är stolta att få vara delaktiga i deras utveckling."

Karin Sävström, Marknadschef på Uppsala Konsert & Kongress säger:
"Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete och ser fram emot avtalsperioden med Tickster. Försäljningslösningarna är en viktig del av UKKs digitala resa och framtidsvision som en attraktiv evenemangsarrangör. Med Tickster som helhetsleverantör kan vi erbjuda en modern, snabb och smidig köpupplevelse för våra gäster, vare sig de besöker vår biljettshop, vår restaurang eller våra barer."

Länk Uppsala Konsert & Kongress: https://www.ukk.se/

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 6 000 000 sålda biljetter varje år.

Johan Skogsberg
Head of Sales