2021-11-23 08:00Pressmeddelande

Tickster anställer Johan Kemi och lanserar nytt affärsområde.

Tickster anställer Johan Kemi och lanserar nytt affärsområde med fokus på stärkt affärsutveckling inom arrangörsledet.

Tickster är idag det största svenska biljett- och kassasystemet. Mer än 4000 arrangörer inom alla genrer bedriver dagligen sin försäljning och evenemangshantering i Ticksters plattform.

Johan Kemi kommer till Tickster från SHL-klubben Färjestad BK där han haft rollen som Privatmarknadschef och dessförinnan var han sälj- och marknadschef för Färjestadstravet. I Tickster kommer Johan ansvara för uppbyggnaden av ett nytt affärsområde som kommer erbjuda konsultativa tjänster till arrangörer med fokus på hur de kan stärka sin helhetsaffär från bokningstillfället till att besökaren lämnar evenemanget.

Niclas Lindeberg, VD Tickster säger:
Vi ser en stor efterfrågan från våra arrangörer att inte bara få den traditionella systemsupporten, utan också vägledning i hur de kan stärka hela sin affär. Johan har gjort sig känd på arrangörssidan som en unik kraft, - en innovativ och kommersiellt driven person med stort kunnande och förståelse i hur system kan användas som bas för att stärka affären som helhet. Tickster har senaste åren gjort ett stort avtryck inom hockeysverige men också inom andra ligasporter. Att få in Johan med sina insikter från arrangörssidan är början på ett strategiskt initiativ för att ytterligare skapa värden för våra kunder.

Johan Kemi säger:
”Att köpa en biljett till en match eller ett evenemang kan förmodligen ses som en enkel operation. Men från den stund besökaren möter arrangören är det viktigt att upplevelsen känns enkel, smidig och inte minst inspirerande. Evenemangsbranschen är inne i en stor utvecklingsfas och på systemsidan, där Tickster befinner sig, måste vi ständigt jobba med frågeställningen: ”Hur kan vi stärka arrangörens affär och samtidigt konstant förbättra helhetsupplevelsen för deras fans och besökare?” Tickster som är en stor etablerad spelare på marknaden och som på många sätt leder utvecklingen framåt blir därför rätt plats för mig att få använda all den erfarenhet jag byggt upp under mina år på arrangörssidan“

Johan Kemi började jobba på Tickster den 18 november.

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 6 000 000 sålda biljetter varje år.

Niclas Lindeberg
Niclas Lindeberg