2019-12-04 08:26Pressmeddelande

Smålands Musik & Teater väljer Tickster som biljettleverantör

Tickster, en ledande svensk leverantör av digitala biljettsystem till evenemangs-, kultur- & sportarrangörer, meddelar att Smålands Musik & Teater (Smot) har valt Tickster som ny leverantör för evenemang som arrangeras i Kulturhuset Spira.

Varje säsong presenterar Smot ett varierat utbud av musikal, musik, teater och dans för barn, ungdomar och vuxna, i och utanför Jönköpings län. 2018 genomförde de omkring 630 evenemang.

Tickster kommer vara en viktig del av Smots digitala resa och erbjuda en snabb och smidig köpupplevelse för deras evenemang.

– Från Ticksters sida är detta så klart väldigt spännande och bekräftar att vårt erbjudande täcker in de olika behov som en arrangör med ett så brett utbud som Smot kan ha, säger Johan Skogsberg, försäljningschef på Tickster.

Länkar:

Smot https://www.smot.se/

Tickster newsroom https://newsroom.notified.com/tickster-ab
Tickster https://www.tickster.com/
Tickster arrangör https://www.tickster.com/sv/organizer

Tickster på 2,5 minuter: https://youtu.be/gaLBsfS7L40
Tickster på 6 minuter: https://youtu.be/O3Pt5kYdwh4

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 5 000 000 sålda biljetter varje år.

Johan Skogsberg
Head of Sales