2021-02-26 08:12Pressmeddelande

Nyköpings Arenor väljer Tickster som biljettleverantör.

Tickster, en ledande svensk leverantör av digitala biljettsystem till evenemangs-, kultur- & sportarrangörer, meddelar att Nyköpings Arenor har valt Tickster som ny leverantör av biljett och kassasystem för alla deras arenor.

Nyköpings Arenor, är en evenemangsarrangör som är en del av Nyköpings kommun. Deras verksamhet omfattar ett brett utbud av olika arenor för både kultur, idrott och mässor.

Tickster kommer vara en viktig del av Nyköpings Arenors digitala resa och framtidsvision som en attraktiv evenemangsarrangör genom att erbjuda en snabb och smidig köpupplevelse för deras evenemang och upplevelser.

Johan Skogsberg, Sales Director på Tickster säger:
"Nyköpings Arenor är en arrangör med stora framtidsambitioner, driv och kompetens. Vi på Tickster är stolta och ser verkligen fram emot att få inleda ett framgångsrikt samarbete och att få vara delaktiga i deras utveckling. Det är dessutom extra kul och utmanande att deras verksamhetsområden är breda och innefattar såväl kultur, ligasport och en massa övriga evenemang. Det ställer extra höga krav på oss och våra lösningar."

Lars Persson, Verksamhetschef Nyköpings Arenor säger:
"Vi har en enorm bredd på vår verksamhet som innefattar en mängd olika typer av arenor och små som stora evenemang. Vi sökte en biljettleverantör som kan matcha de ökade krav vi har i dag, men som också kan vara en samarbetspartner i vår fortsatta utveckling. Med Tickster får vi ett system som är flexibelt och driftsäkert och framförallt lätthanterligt för våra biljettköpare. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla vår verksamhet tillsammans med dem."

Länk:
Nyköpings Arenor: http://www.nykopingsarenor.se

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, ExpressOrder, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 6 000 000 sålda biljetter varje år.

Johan Skogsberg
Head of Sales