2019-12-06 10:44Pressmeddelande

Niclas Lindeberg ny VD för Tickster

Ticksters styrelse har utsett Niclas Lindeberg till ny VD.

Tickster har under de senaste åren växt kontinuerligt till en position där bolaget idag är den största svenska leverantören av biljettsystem till arrangörer. Under de senaste 18 månaderna har Tickster fått förtroendet av mer än 500 nya arrangörer och bland dem finns några av de tyngsta - Liseberg, SHL-klubbar som Färjestad BK och Sveriges ledande livemusikklubb Pustervik i Göteborg.

Den vidare utvecklingen för Tickster omfattar fortsatt tillväxt på alla plan men på ett sätt där detta kombineras med att bevara och förstärka de särdrag som gör Tickster unikt - nöjda kunder, hög servicenivå och produkter med unika kvaliteter. Särdrag där medarbetarnas delaktighet, trivsel och möjlighet att växa är helt avgörande för detta.

"Det har varit en lång och omsorgsfull process att hitta rätt person att leda Tickster under de mycket spännande år vi har framför oss. Niclas profil och erfarenheter stämmer mycket väl överens med vad vi behöver för att kunna ta nästa steg med Tickster", säger Niklas Stake, styrelseordförande i Tickster.

Niclas Lindeberg kommer närmast från uppdraget som VD för Advokatfirman Delphi, som en av advokatbranschens första externa VD:ar. Där har han tagit ett helhetsgrepp om byråns drift och skapat en stark och värderingsdriven kultur för att driva förändring i en annars konservativ bransch. Dessförinnan har Niclas arbetat inom STS Student Travel Schools i olika ledningsroller, avslutningsvis som Vice VD med ansvar för den globala driften av företaget.

“Ända sedan jag lämnade STS har det funnits en stark kraft i mig som sneglat tillbaka till upplevelseindustrin. Det är något alldeles särskilt att jobba med en produkt som är med och levererar upplevelser och det skapar också en omgivning omkring och inom branschen med människor fyllda av passion och ett synsätt på affären och ett kundfokus som attraherar mig. Det har nog inte undgått någon inom den här världen att Tickster verkligen är ett företag på framfart och jag är både glad och stolt över att få vara en del av detta färgglada och kompetenta team”, säger Niclas Lindeberg

För mer information kontakta,
Niclas Lindeberg, VD
niclas.lindeberg@tickster.com

Länkar:

Tickster newsroom: https://newsroom.notified.com/tickster-ab
Tickster: https://www.tickster.com/

Tickster arrangör: https://www.tickster.com/sv/organizer

Tickster på 2,5 minuter: https://youtu.be/gaLBsfS7L40
Tickster på 6 minuter: https://youtu.be/O3Pt5kYdwh4

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 5 000 000 sålda biljetter varje år.

Niclas Lindeberg
Niclas Lindeberg