2022-10-12 06:00Pressmeddelande

Kulturens Hus i Luleå inleder samarbete med Tickster

Kulturens Hus i Luleå har valt Tickster som leverantör för all sin biljettförsäljning och kommer därmed kunna erbjuda en modern helhetslösning för försäljningen av biljetter på webben och över disk.

Kulturens hus är en av Norrbottens mest välbesökta platser. De är områdets kulturella nav, kreativa motor och en självklar plats för nätverkande och möten av såväl personlig som yrkesmässig karaktär.

Johan Skogsberg, försäljningschef på Tickster:

Det känns väldigt kul att få stärka upp med ytterligare ett kulturhus och särskilt ett som har en sådan stark position i regionens kulturliv. Samarbeten med kultur- och konserthus är alltid kul och spännande, då de ofta erbjuder ett brett utbud med många event och en rad olika visionära krav som vi får möjligheten att lösa tillsammans.

Kulturens hus, mitt i Luleå centrum, är en populär mötesplats fylld av liv och lust. Här finns konsertsalar, fina konferensmöjligheter, stadsbibliotek, konsthall, turistbyrå, restaurang och café. På husets översta plan finns även hyresgästen Norrbottensmusiken.

För mer info besök: https://www.kulturenshus.com/

Om Tickster AB

Biljetten är bara början… Tickster är en mjukvaruleverantör av molnbaserade IT-tjänster som kopplar samman tusentals arrangörer, ombud och besökare inom musik, kultur och sport. Ticksters huvudprodukter – Blink, BoxPoint, Manager och SalesTracker – hjälper små och stora arrangörer med såväl försäljning, administration och uppföljning som insläpp, bordsplacering och kundsupport till sammanlagt cirka 25 000 evenemang med över 8 000 000 sålda biljetter varje år.

Johan Skogsberg
Head of Sales