2021-09-10 07:38Pressmeddelande

Timbro lanserar valmanifest

Med ett år kvar till valet lanserar Timbro ett valmanifest med 68 reformer kan göra skillnad för Sverige.

– Tyvärr handlar den politiska debatten inför valet 2022 mycket om hur politiker ska ''satsa'' pengar på olika saker, medan nästan ingenting om hur välstånd skapas eller att människor själva hade kunnat göra samma investeringar. Vi släpper därför 68 reformer som hade gjort Sverige till ett friare och rikare land, säger Benjamin Dousa, vd på Timbro.

Timbro är inte ett parti. Ett partis uppdrag är att genomföra politik på kortare sikt och att vinna val. En tankesmedjas uppdrag är att utveckla idéer som kan bli verklighet på längre sikt.

– Nu behövs modigare politiker som vågar driva reformer som kan göra skillnad. Partier anpassar gärna politiken efter tillfälliga opinionsundersökningar och går vilse i sökandet efter att få och behålla makt. Det gör att politik som behöver genomföras inte alltid genomförs, säger Benjamin Dousa.

Reformerna som presenteras i valmanifestet är reformer som kan genomföras på en mandatperiod och som en borgerlig regering borde genomföra.

Läs hela valmanifestet här.

Om Timbro

Timbro är Nordens främsta marknadsliberala tankesmedja. Sedan starten 1978 är uppdraget att långsiktigt bilda opinion för marknadsekonomi, fri företagsamhet, individuell frihet och ett öppet samhälle.