2018-05-03 14:52Pressmeddelanden

Två branschprofiler leder Tidskriftsdagen 2018

Den 7 november samlar Sveriges Tidskrifter branschen igen på Cirkus för Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan. I år leds Tidskriftsdagen av Patrik Hadenius och Camilla Björkman.

Den starka duon står också för programmet, Patrik som programredaktör med stöd av Camilla. Arbetet med att boka spännande talare och intressanta gäster inför höstens branschdag är i full gång.

Camilla Björkman är Affärsutvecklingschef och delägare på affärssajten Breakit med en bakgrund som kommersiell förlagschef på Frida förlag, numera FAB Media. Innan dess var hon chefredaktör på Driva Eget.

Patrik Hadenius tillträder snart som vd för Utgivarna och har tidigare grundat Vetenskapsmedia med titlar som Språktidningen och Modern Psykologi. Han har även varit publisher på Forskning & Framsteg.

Vad kan besökarna förvänta sig på Tidskriftsdagen?

– Vi jobbar för att få till en perfekt blandning av nyttigheter, inspiration och skoj. Det ska vara som en riktigt bra tidskrift, helt enkelt. Från reportage, essäer och stegisar till case, kändisar och korsord. Hur man överför korsorden till scenen är dock lite oklart i nuläget.

– Och det finns fortfarande möjlighet att lobba för sin favvo-person eller idé. Hör av er till mig eller Camilla, säger Patrik Hadenius

Ni har båda arrangerat många event tidigare och har lång erfarenhet av att stå på scenen, vad tar ni med er till Tidskriftsdagen?

– En riktigt bra branschdag ska bidra med en massa nytt, våga utmana och ge många sköna skratt. Så när deltagarna lämnar Tidskriftsdagen ska de vara smartare, gladare och helst lite förbannade också, då har vi lyckats med vårt uppdrag!, säger Camilla Björkman.

Sveriges Tidskrifters vd Kerstin Neld är mer än nöjd över att ha rekryterat årets programledarduo.

– Patrik och Camilla är två härliga tidskriftsprofiler som väl representerar bredden och innovationskraften i vår bransch. Det ska bli spännande att se dem tillsammans på scenen i höst, säger Kerstin Neld.

Ny producent för eventet är Christian Atmer som tidigare producerat event för bland andra tidningen Chef, Google och Nobelstiftelsen.

Ladda ner pressbilder här

Fakta
Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan arrangeras av Sveriges Tidskrifter den 7 november på Cirkus i Stockholm. Under kvällen delas Tidskriftspriset ut i ett antal kategorier. Vinnarna utses av ett antal branschjurys och vem som helst kan skicka in bidrag som underlag för nomineringarna (formulär och datum för bidrag publiceras inom kort på Sverigestidskrifter.se).

Om Sveriges Tidskrifter – Publicister i samverkan

Med våra ca 340 medlemmar är vi landets största branschorganisation inom medieområdet. Sveriges Tidskrifter är medlem i Utgivarna, intresseorganisationen för publicistiska medieföretag i Sverige.

Kerstin Neld
Kerstin Neld