2021-11-30 12:38Pressmeddelanden

Sveriges Tidskrifter välkomnar ny kulturminister

På förmiddagen presenterade Magdalena Andersson sin nya regering. Sveriges Tidskrifter - publicister i samverkan, välkomnar valet av Jeanette Gustafsdotter som kulturminister.

”Det är mycket bra att Jeanette Gustafsdotter som verkligen kan mediefrågorna nu blir kulturminister. Det behövs en samlad mediepolitik som har förstått det nya medielandskapet. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Gustafsdotter framöver” säger Helle Klein, ordförande i Sveriges Tidskrifter.

”Våra medlemmar verkar på en snabbföränderlig marknad med tuff konkurrens, inte minst från amerikanska nätjättar. Då känns det tryggt med en kulturminister som har lång erfarenhet av mediefrågorna. Jeanette är handlingskraftig och vi hoppas och tror att hon kommer att ha stor förståelse för tidskrifternas behov” säger Kerstin Neld, vd för Sveriges Tidskrifter.

Om Sveriges Tidskrifter – Publicister i samverkan

Sveriges Tidskrifter är en branschorganisation för publicister som verkar inom ett fördjupande ämnesområde. Med våra ca 380 medlemmar är vi landets största branschorganisation inom medieområdet

Kerstin Neld
Kerstin Neld