2024-04-12 07:00Nyhetsbrev

Vi närmar oss maxgränsen!

Vi närmar oss max antalet deltagare på Årskonferensen 20-22 maj i Malmö. Ett gott råd är att försäkra dig och dina kollegor om en plats snarast möjligt! Här är hela konferensprogrammet och likaså programmet för partnerseminarierna den 21 maj  09.30-12.00. Välkommen med din anmälan här.

Fler heta tips på Årskonferensen

Vi vill också påminna om politikerträffen samt årets nyhet nätverksträffen för fastighetsägare. Dessa träffar äger rum 21 maj kl 10.00-12.00. Samtalen för respektive grupp handlar om vilka utmaningar man står inför när det gäller stads- och platsutveckling. Tipsa dina lokala politiker och fastighetsägare om detta tillfälle att utbyta tankar, erfarenheter och idéer med kollegor från hela Sverige.

LInjer orange 2 mm.jpg

Nyfiken på Skellefteås, Hudiksvalls och Trelleborgs BID-arbete?

Då är du välkommen till BID-Forum den 20 maj kl 14.00-16.00 på Scandic Triangeln i Malmö. Inger Alfredsson, nationell samordnare och Marlene Hassel, nationell BID-manager på Svenska Stadskärnor moderar denna programpunkt, som brukar vara välbesökt. Se hela programmet här.LInjer orange 2 mm.jpg

Varför är det så viktigt med tryggare och bättre kvällsupplevelser?

Välkommen till Purple Flag Forum då bl a Kalmar och Halmstad, som har arbetat med Purple Flag-modellen under flera år, berättar om vilken betydelse det har haft för deras kvällsekonomi. Vi delar kunskap och goda exempel. Notera 20 maj kl 14.00-15.00, platsen är Scandic Triangeln i Malmö. Se hela programmet här.

Diplomutbildning i nytt format

Vår mest uppskattade utbildning UCM Basic har uppdaterats och förnyats. Den har fått nytt namn, innehåll och format. Den kommer att genomföras som hybrid, det vill säga en kombination av digitala träffar och med fysisk träff i Uppsala. Se utbildningsprogrammet här

Information från våra Partners

Knappt 260 dagar kvar till...julafton

Det kanske inte är i dina tankar riktigt än, men för MK Illumination är julförberedelserna alltid igång. Medan vi otåligt väntar på sommaren hinner vinterhalvåret smyga sig på och innan vi vet ordet av det knackar decembermörkret på dörren. Så varför inte börja fundera över årets julbelysning redan nu? Klassisk, stilren eller modern – oavsett ändamål har MK Illumination smarta lösningar och en designstudio redo att uppfylla din önskelista. Upptäck MK Illuminations breda sortiment här.

Kontakta MK Illumination om du vill bolla fler idéer eller vill veta mer om möjligheterna för din destination: info@mk-illumination.se.

mk_logo_gold_CMYK.jpg

Finbin Sverige – ny Preferred Partner

Vi hälsar Finbin välkommen som ny Preferred Partner. De erbjuder bl a sorteringslösningarna för att underlätta insamlingen av skräp i den offentliga miljön. I deras övriga sortiment finns den smarta papperskorgen CitySolar, parkbänkar, väderskydd för både cyklar och återvinningskärl, cykelställ samt vår unika elgrill som säkrar upp offentliga grillplatser.

Företaget har funnits sedan 1945 då allt började på en liten metallverkstad i östra Finland. Drivkraften var att tillverka nya – hållbara, lättanvända och vackra – möbler för utomhusbruk, för att användas av alla människor. Kontaktperson: Jonas Redin, Country Manager, jonas.redin@finbin.se 010 251 56 00, 0705 090 700
Läs mer här.

Om Svenska Stadskärnor AB

Svenska Stadskärnor är en branschöverskridande icke-vinstdrivande medlemsorganisation med syfte att skapa levande orter och livfulla städer genom samverkan mellan offentliga och privata aktörer. Vi samverkar med cirka 180 kommuner och företag, samverkansorganisationer, konsultföretag, arkitektkontor samt nätverken Sveriges centrum- och platsutvecklare, ATCM i England och IDA i USA.

Björn Bergman
Björn Bergman