2023-05-17 08:31Bloggpost

Svenska Dryckesmässor uppdaterar varumärke

Svenska Dryckesmässors nya varumärke

Svenska Dryckesmässor har arrangerat mässor sedan 2011 och då under namnet Wong Måltid & Marknad. När företaget växte och bolagsnamnet inte kändes helt rätt för verksamheten lanserades varumärket Svenska Dryckesmässor.

Svenska Dryckesmässor drabbades hårt under pandemin men överlevde tack vare den digitala satsningen Pincha där man tillsammans med svenska dryckesleverantörer fortsatte sprida dryckesinspiration. Satsnigen föll väl ut men pausades när mässverksamheten drog igång igen. Idag har man lagt pandemin bakom sig och driver fler mässor än någonsin. Svenska Dryckesmässor har förstärkt teamet ytterligare för att åter kunna satsa på både mässor och det digitala. Pincha kommer framöver ingå i varumärket Svenska Dryckesmässor.

– Nu är vår verksamhet i full rull och vi vill knyta ihop allt bra vi gjort men varumärket Pincha känns överflödigt, vi har ju redan ett starkt varumärke som lockar 80 000 besökare varje år. Däremot vill vi ha en uppfräschning så här är nu vårt nya varumärke. Vi har en ny hemsida, ny logotyp men samma fantastiska innehåll i form av mässorna men nu tillsammans med det digitala så att vi kan servera dryckeskunskap och inspiration varje dag, året runt, säger Stanley Wong, grundare av Svenska Dryckesmässor.

Om Svenska Dryckesmässor

Svenska Dryckesmässor är Sveriges största arrangör av dryckesmässor. Vi arrangerar tolv årligt återkommande dryckesmässor i Sverige som besöks av cirka 80 000 personer varje år.