2020-11-09 12:24Nyheter

Life går med i branschorganisationen Svensk Egenvård

Nordens ledande hälsokedja Life har gått med i branschorganisationen Svensk Egenvård. Lifekoncernen består av 310 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel. Life har även ett stort antal produkter med egna varumärken. Branschorganisationen Svensk Egenvård består av cirka 70 företag inom den svenska egenvårdsbranschen.

- Vi är mycket glada över att hälsa Sveriges ledande hälsokedja välkomna till Svensk Egenvård. Vi samlar nu producenter, leverantörer och återförsäljare av hälsosamma produkter på den svenska marknaden, säger Svensk Egenvårds ordförande Peter Hencz.

- För Life är det naturligt att samverka med hela branschen och möta utmaningarna gemensamt. Det finns både hot och möjligheter framöver och dessa tacklar vi bäst tillsammans, säger Life Europes VD Gunnel Åkerman.

För mer information kontakta:

Mats Nilsson, VD Svensk Egenvård                 0768/259450, mats@svenskegenvard.se

Om Svensk Egenvård

Svensk Egenvård är branschorganisationen för företag inom egenvårdsbranschen. Branschorganisationen Svensk Egenvård samlar leverantörer av natur- och växtbaserade läkemedel, kosttillskott, sportnutrition, viktminskningsprodukter, kosttillskottsliknande medicinteknik och hälsosamma livsmedel på den svenska marknaden. Vårt uppdrag är att förmedla kunskap om egenvård till konsument, media och samhällets beslutsfattare samt att ge våra medlemsföretag stöd och information. Svensk Egenvård är medlemmar i den europeiska branschorganisationen Food Supplements Europe.

Mats Nilsson
Verkställande Direktör