2016-01-22 09:58Pressmeddelande

Sundsvall Elnät och Sundsvall Energi firar in Elens dag imorgon - Pris för bästa ljusformation delas ut

Imorgon lördag den 23 januari är det dags att fira Elens dag, en dag formellt instiftad sedan 2014 för att uppmärksamma nyttan med el.

− Inte många tänker på det, men få saker har så stor påverkan och inverkan på vår vardag som det faktum att vi har tillgång till elektricitet. Tack vare den är vårt liv faktiskt ljusare, tryggare, lättare, friskare och roligare, säger Linda Kinell, kommunikationschef för Sundsvall Elnät.

Under två timmar imorgon passar därför Sundsvall Energi och Sundsvall Elnät på att uppmärksamma detta lite extra när vinnaren – en högstadieklass eller en idrottsförening - kammar hem förstapriset på 16 000 kronor för bästa ljusformation.

Förutom detta finns möjlighet att ställa frågor kring sitt elavtal:
− Att det används mer el när det är kallt och mörkt är inte så konstigt men då är det särskilt viktigt att visa på den nytta elen bidrar med. Därför är vi som lokalt energibolag stolta att vara med på Elens dag och bidra till att ladda Sundsvallsborna med mer energi för det nya året, säger Marcus Hedman, marknadschef för Sundsvall Energi.

Det blir också musiklek med Musikpositivet, sagoläsning för mindre barn, uppvisning av elbilar, frågeslinga och mycket annat.

På Lysuppsundsvall.nu finns information om vilka klasser och idrottsföreningar som slåss om vinstchecken på 16 000 kronor, varav hälften går till ett välgörande ändamål med koppling till el. Prisutdelare är Sundsvall Elnäts vd Göran Sörell.

För mer information, kontakta:
Linda Kinell, kommunikationschef Sundsvall Elnät:: 070-509 97 24.
Marcus Hedman, marknadschef Sundsvall Energi: 070-370 47 26.

Om Sundsvall Energi

Sundsvall Energi producerar, levererar och säljer energi i form av fjärrvärme och el. Dessutom tillvaratar vi samt förbränner regionens avfall. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket, där vi även energiåtervinner avfall. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering.