2014-03-28 09:09Pressmeddelande

Gärdehallen blir Sundsvall Energi Arena

Sundsvall Energi går in som en av huvudsponsorerna i Sundsvall Hockey. I samband med det byter även Gärdehallen namn till Sundsvall Energi Arena.

- Sundsvall Hockey är en viktig aktör i Sundsvallsregionen, för oss känns det självklart att bidra i det arbetet. Sundsvall Energi stöttar idrott och föreningsliv och vi är stolta över att kunna bidra till att utveckla Sundsvall säger Marcus Hedman, Marknadschef på Sundsvall Energi.

Som det lokala energibolaget initierar Sundsvall Energi ett samarbete med en annan lokal aktör nämligen Sundsvall Hockey. Samarbetet utmynnar även i ett namnbyte på Gärdehallen, till Sundsvall Energi Arena.

- Det är viktigt för oss på Sundsvall Energi att värna om Sundsvallsregionen, det vi gör ska vara bra för alla som bor och verkar i Sundsvall, bra för miljön, bra för människor och därmed även bra för den lokala utvecklingen. Vårt samarbete med Sundsvall Hockey går helt i linje med Sundsvall Energis strategi att värna och verka lokalt säger Marcus Hedman.

– För oss är det mycket glädjande att vi nu nått denna överenskommelse, vilket är viktigt för vår fortsatta utveckling av föreningen, säger Sundsvall Hockeys klubbchef Magnus Holmvall som ser många fördelar med samarbetet.

I samband med att Sundsvall Energi blir namnbärare så går man också in som en av Sundsvall Hockeys huvudsponsorer.

– Med sin stora ungdoms-, och juniorverksamhet gör Sundsvall Hockey ett stort och viktigt jobb i vårt område, något vi vill vara en del av. I och med att vi blir namnbärare av arenan så är det också självklart att vi aktiverar oss i Sundsvall Hockey, säger Marcus Hedman.

Första matchen i Sundsvall Energi Arena blir landskampen mellan Tre Kronor och Norge den 25 april.

Avtalet mellan Sundsvall Hockey och Sundsvall Energi sträcker sig fyra år framåt i tiden.

Kontaktpersoner:
Sundsvall Energi AB: Marcus Hedman 070-370 47 26
IF Sundsvall Hockey: Magnus Holmvall 070-311 19 22

Om Sundsvall Energi

Sundsvall Energi producerar, levererar och säljer energi i form av fjärrvärme och el. Dessutom tillvaratar vi samt förbränner regionens avfall. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket, där vi även energiåtervinner avfall. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering.