2023-03-01 09:32Press release

Nastaran på SPACE Academy – en av landets mest inflytelserika inom tech

På 2023 års lista över de mest inflytelserika personerna inom tech-Sverige återfinns SPACE Academy´s medgrundare och chef, Nastaran Baleng-Soultani. Bakom listan står bransch- och arbetsgivarorganisationen TechSverige.

Tech50 är en prestigefull lista som årligen utser de mest inflytelserika personerna i landet inom tech, På 2023-års lista finns Nastaran Baleng-Soultani, ansvarig för SPACE Academy, med motiveringen ”Genom Space Academy tillgängliggörs det centrala hantverket i techindustri, programmering för unga från alla bakgrunder och områden.”.

Listan utses av företaget Foundry och bransch- och arbetsgivarorganisationen TechSverige. Med på listan finns personer som: ”Genom sina insatser det senaste året starkt bidragit till utvecklingen och synliggörandet av tech och digitaliseringens möjligheter”.

- På SPACE har vi siktet inställt på att skapa framtida karriärmöjligheter inom tech och digital utveckling, för alla. Därför vill vi överbrygga kunskapsklyftan och utforma ett samhälle där lärande om tech och utveckling av digitala färdigheter görs tillgängliga oavsett bakgrund, vem du är eller varifrån du kommer, säger Nastaran Baleng-Soultani, medgrundare och chef för SPACE Academy.

SPACE Academy tillgängliggör programmering för unga människor från olika bakgrunder och områden, vilket ger dem en chans att komma in i den techindustrin. Genom att göra kunskap tillgänglig för alla möts framtidens kompetensbehov inom tech och digital utveckling. Mer information om SPACE Academy: https://space.cc/sv/academy/.

Länk till Tech50-listan 2023: https://computersweden.idg.se/2.2683/1.776679/har-ar-tech50--de-mest-inflytelserika-inom-tech-2023

ABOUT SPACE

Om Space Space är ett digitalt kulturcenter i hjärtat av Stockholm. En fysisk mötesplats för den digitala generationen. Här kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur–gaming, musik, content creation och digitalt know-how, allt under samma tak. Ett inkluderande hus där människor kan träffas, samarbeta och skapa tillsammans –ett community där nya formationer och affärsidéer tar fart. www.space.cc Om Pophouse Entertainment Pophouse Entertainment grundades av Björn Ulvaeus och Conni Jonsson 2014. Företaget äger och driver ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus, Hasselbacken och Space. www.pophouse.se

CONTACTS