2024-02-01 09:13Pressmeddelande

Fishing! Nya Cremo 550 F gör fisket till en fröjd

Cremo 550 FCremo 550 F

Cremo Boats har flera nyheter under 2024. En av dem är 550F. En suverän båt för fiskare, byggd på det beprövande Cremo 550-skrovet. Dedikerad för livet till sjöss när det ska fylla med fiske, fångster och det krävs ordentligt med plats och lastkapacitet för att frakta hummertinor eller tunga laster.

550 F är förberedd för montage av lindragare, extra elmotor och andra tillbehör som hjälper till i det jobbet. Båten går stadigt i väder och vind och som en rejäl bruksbåt en bästa vän även i grov sjö.

STANDARD

• Styrpulpet
  • Vindskärm med rostfri ram
  • Kabelstyrning
  • 12 V/USB uttag
  • Brandsläckare
  • Badstege
  • Grabbräcke
  • Huvudströmbrytare
  • Självläns
  • 2 konsoller i fören för linddragare
  • 2 konsoller i aktern för tillbehör

TILLVAL

• Mjukt durklaminat, 6 250 SEK
  • Skyddsöverdrag till pulpet, 2 450 SEK
  • Bottenmålning, 13 100 SEK
  • Garmin Echomap 72CV, 9 990 SEK
  • Givare GT20-TM, 2 500 SEK

Foto: Mikael Pilstrand

Om ...

Cremo Boats AB tillverkar säkra och komfortabla motorbåtar i glasfiber. Konstruktionerna är genomtänkta och sjöstabila – att lita på i alla lägen! Lång historik och väl beprövade modeller av kända designers gör att Cremos båtar håller ett högt andrahandsvärde. Med drygt 20 anställda så levererar Cremo produkter till Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Vid omstart 162 båtar, som mest 338. Målet är 700 inom 5 år.

Niclas Andersson
Sales