2020-11-12 15:51Pressmeddelande

Regionfullmäktige den 17 november ställs in

Regionfullmäktige den 17 november är inställt på grund av pandemiläget.

Regionfullmäktige den 17 november var planerat att hållas i reducerad form på grund av pandemin. Idag den 12 november fattades beslutet att ställa in sammanträdet helt och hållet. Det med anledning av de skärpta restriktionerna för Västmanland.

Vi befinner oss i ett allvarligt läge. Mitt uppdrag är att säkerställa de förtroendevaldas säkerhet samt att se till att fullmäktige kan fortsätta verka. Smittoläget medger inte att vi kan genomföra fullmäktige på det sätt som vi hade planerat, säger regionfullmäktiges ordförande Andreas Weiborn (M).

Vi kommer nu att snabbt att se över vilka alternativ vi har för att kunna genomföra ett säkert sammanträde med regionfullmäktige vid ett senare tillfälle. Vi kommer då kolla på möjligheter till annan lokal eller digitala möteslösningar, avslutar Andreas Weiborn.

Beslutet togs efter en överläggning med gruppledarna för de politiska partierna i regionen.

För mer information vänligen kontakta:

Andreas Weiborn (M), regionfullmäktiges ordförande
E-post: andreas.weiborn@regionvastmanland.se

Om Region Västmanland

Region Västmanlands huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik, regional hållbar utveckling. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Presskontakt dagtid
Vardagar kl 08 - 16:30.