2021-05-03 06:45Pressmeddelande

Qliro stärker sitt nordiska erbjudande för e-handlare och konsumenter

Qliro stärker sitt erbjudande för nordiska e-handlare och konsumenter genom att integrera de populära direktbetalningsalternativen Vipps i Norge och Mobile Pay i Danmark i sin checkout.

Qliro fortsätter att stärka sitt erbjudande för den nordiska marknaden. Nu finns Norges populäraste mobila betalsätt Vipps och Danmarks motsvarighet Mobile Pay tillgängligt för Qliros kunder.

- Vi arbetar nära våra handlare och kravställer ihop för att ständigt förbättra vår produkt. Kundnöjdhet är centralt för oss och våra handlare och vi vill erbjuda de mest relevanta och populära betalalternativen för konsumenter i respektive marknad. Vi är nu glada att kunna addera även Vipps och Mobile Pay i vår checkout. Förbättringen tillsammans med de uppdaterade digitala kundplattformarna i Norge, Danmark och Finland som vi nyligen lanserat förstärker vårt nordiska erbjudande väsentligt. - Johnny Sällberg, CCO Qliro

Qliro som var först på marknaden att erbjuda fraktalternativ i checkoutflödet har tidigare i år även stärkt sin kassa när det kommer till just detta där Qliro genom Unifaun tagit nästa steg och erbjuder en stor valfrihet och marknadens mest populära leveransalternativ i Qliros checkout. Läs mer om det här.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Qliro växer snabbt, under det senaste året har 2,5 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster och volymen med Qliros betalsätt har överstigit 6,2 miljarder kronor. De största ägarna är Rite Ventures med 25,8% ägande och Mandatum Life (Sampo) med 9,8% ägande. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.